מגרש כדורגל
מגרש כדורגלצילום: ISTOCK

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) שיגר היום (רביעי) מכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב וביקש את התערבותה כדי למנוע פגיעה בשבת ובאוהדי הכדורגל שומרי המסורת.

סמוטריץ' מוחה על הפרסום ולפיו כחלק מהחזרה לשגרה ממשבר הקורונה תיפתח הליגה עם שני
משחקים בשבוע במטרה לסיים את הליגה כמה שיותר מהר. משחק אחד נקבע לאמצע השבוע והשני ליום השבת.

''ההחלטה מקוממת ואינה מובנת שכן בפעם הקודמת טענו בלהט במנהלת הליגה כי המשחק נקבע ליום השבת על מנת לאפשר לאוהדים רבים וביניהם חיילים המגיעים לסוף שבוע בבית להגיע למגרשי הכדורגל ביום השבת", אמר סמוטריץ'.

''למרות שאני דוחה מכל וכל את טענת מנהלת הליגה בנוגע למשחקים ביום השבת, במשחקים הקרובים אין על פי הנחיות משרד הבריאות נוכחות של קהל וממילא אין שום טענה ולו הקטנה שבהן לאפשר את הפגיעה המתמשכת ביום השבת, בשחקנים ובאוהדי הכדורגל שומרי המסורת''.

סמוטריץ' מבקש מרגב להיכנס לעובי הקורה עוד טרם השבעת הממשלה החדשה, "ולדאוג לכך שמנהלת הליגה תדחה את המשחקים המתוכננים מיום השבת לאמצע השבוע.

"ככל שמדובר בעניין כספי בשל זכויות שידור הרי לא יתכן ששיקולים כספיים יביאו לחילול שבת ולהדרת שומרי השבת מהשתתפות בכדורגל וכי במקרה זה על משרד התרבות והספורט להגיע להבנות בנושא הכספי עם מנהלת הליגה ובעלי זכות השידור''.

שר התחבורה מזהיר במכתבו כי ההתנהלות של מנהלת הליכה פוגעת ''ביום השבת ובמסורת ישראל, במאות שחקני הכדורגל שומרי השבת ובעשרות אלפי אוהדי הכדורגל שומרי המסורת שנמנעת מהם האפשרות ליהנות ממשחק כדורגל ללא חשש של חילול שבת או בילוי בחיק המשפחה ביום זה.

''נראה שמנהלת הליגה לא מזלזלת רק ביום השבת אלא גם בשרה האחראית עליו'', כתב השר סמוטריץ' לשרת התרבות רגב.