סא"ל טל אשור וסא"ל עברי אלבז
סא"ל טל אשור וסא"ל עברי אלבזצילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס האימונים בחטיבת גבעתי, סא״ל טל אשור, מסיים היום (רביעי) את תפקידו לאחר שנתיים שבהן הוביל את לוחמי ומשרתי הבסיס.

המג״ד הנכנס הוא סא״ל עברי אלבז, מפקד סיירת גבעתי לשעבר ומפקד גדוד להב בבית הספר לקצינים - בה״ד 1.

אל טקס חילופי המפקדים בבא''ח הגיעו מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה איציק כהן, מפקד אוגדה 162 תא"ל סער צור, בני משפחות המפקדים, לוחמים וקצינים.

טל אשור (35), נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביישוב נווה ירק. בין תפקידיו הרבים בחטיבה הסגולה שימש כמפקד סיירת רימון במהלך מבצע ״צוק איתן״, שם קיבלה היחידה אות הצטיינות על פעילותה הראויה לשבח במהלך המבצע. כמו כן, היה מפקד גדוד ״רותם״ בחטיבה.

בשנתיים האחרונות הוביל המג״ד תהליכים רבים בבסיס האימונים החטיבתי השוכן בקציעות בדרום הארץ, שם עוברים טירוני חטיבת גבעתי הכשרה מקיפה בת שמונה חודשים החל מיום גיוסם לצה"ל.

בין התהליכים שהוביל אשור בבא''ח - חיזוק הכשירות המבצעית עד רמת הלוחם בקצה המבצעי, שיפוץ מגורי הטירונים ביחידה, המעבר מיריעות אוהלים למבנים ממוזגים וחדישים, ומהפכת המזון בבסיסי הבא״ח והר קרן.

אשור עתיד להיכנס בימים הקרובים לתפקידו החדש כמפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, ויעלה לדרגת אלוף- משנה.

מפקד הבא''ח הנכנס, עברי אלבז, אב לשניים ומתגורר במרכז הארץ. בין תפקידיו הרבים היה מפקד סיירת גבעתי ומפקד גדוד להב בבית הספר לקצינים - בה״ד 1.

אלבז התגייס בצעירותו לחטיבת גבעתי והיה לראשון שהפך מטירון בשורות סיירת החטיבה למפקד היחידה. כעת יכנס לנעליו של אשור ויוביל את הכשרת הטירונים ביד רמה.

אלבז אמר בטקס היום: ״לכבוד הוא לי לקבל את הפיקוד על בסיס האימונים החטיבתי. זוהי סגירת מעגל מיוחדת עבורי, לפקד על המקום בו התחלתי כטירון לפני כ17 שנים. המשפט 'כאן מתחיל הניצחון' אינו סתם סיסמה אלא ציווי - להתמודד עם האתגרים המונחים לפתחנו ולצפות את אלו העתידים לבוא.

''טל, אנחנו משרתים זה לצד זה כבר מספר שנים טובות ואני לא מופתע שקיבלתי ממך מכונה משומנת וחדה. תודה לך על עשייה מדהימה, אני מתחייב לשמור על הלהבה והתשוקה שלך, שהיא דוגמא ומופת למנהיג שכל עשייתו היא אל מול חזון הניצחון והעמידה במשימה", הוסיף המפקד הנכנס.

מח''ט גבעתי איציק כהן אמר כי "החלפת מפקד בא"ח היא אירוע משמעותי לחטיבה סדירה. מפקד הבא"ח אחראי על בניין כוחה של החטיבה, פיתוח שדרת המפקדים, הטמעת ערכים ומצוינות בקרב הלוחמים המיועדים והמפקדים. מזה שנים בכניסה לבא"ח ישנו שלט גדול, בו כתוב: 'כאן מתחיל הניצחון', חזון שמצביע על ההבנה של כולנו שבבא"ח. אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר על מנת שהניצחון יהיה ברור וחד.

''בבא"ח אנו חייבים דיוק, רף גבוה, מצוינות, רעב ליצירתיות וחשיבה תחבולנית. כמו תמיד נהיה מוכנים ונכונים לכל משימה, ואם יידרש נתייצב ראשונים. נחזור רק לאחר סיום המשימה. אם נדרש - ״נרדוף את אויבינו ולא נשוב עד כלותם״. בברכת הצלחה לטל בחטיבה הדרומית, ולעברי בבא"ח", הוסיף המח''ט.