סיור וירטואלי ביו"ש לתלמידים מארה"במועצת יש"ע

אלפי תלמידים מארה"ב הלומדים ברשת בתי הספר היהודיים "Consortium of Jewish Day Schools" השתתפו ב-12 סיורים וירטואליים בשידור חי שהתקיימו במקביל בשילה הקדומה, במערת המכפלה בחברון, בבית הכנסת העתיק בסוסיא ובדרך האבות בגוש עציון.

המדריכים, שהתחילו את הסיורים בשעה 17:00, קיימו שלושה סבבים בשל מספר התלמידים הרב שרצה להשתתף בסיורים. כל 30 דקות החל סבב חדש, והמדריכים החלו את הרצאתם מההתחלה.

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני הסביר כי "פרויקט ייחודי זה הוא ראשון מסוגו, ונוצר כדי להראות את הסולידריות שלנו עם הקהילות היהודיות בתפוצות. אנו עומדים עם אחינו ואחיותינו ברחבי העולם ומתפללים יחד איתם לסוף התקופה הזאת. אנו מצפים לפרויקטים עתידיים רבים כמו זה, החשובים כל כך לבניית גשרים בין קהילות והעמקת הקשר שלנו למורשת שלנו. אני שמח שיש ביכולתנו לשתף את היופי של חבל הארץ הזה עם כל העולם".

הרב אלחנן פופקו, מורה בבית הספר פארק איסט במנהטן ונשיא EITAN, הרשת היהודית האמריקאית, ביקש להודות לכל מי שהשתתף בפרויקט נפלא זה ואמר כי "לילדים שנמצאים בבית בהסגר כבר יותר מחודשיים, זה נפלא. הם יכולים להצאת משגרת הקורונה ולצאת לסיור וירטואלי חי במקומות שלמדו עליהם כל כך הרבה. אנו מודים למועצת יש"ע ולרשויות השותפות בפרויקט על ההירתמות לנושא. כעת, כאשר אנשים בישראל מתחילים לחזור לשגרה אנו שמחים שאתם שותפים איתנו בתקופה הקשה הזו".

הפרויקט התקיים בשיתוף פעולה של מועצת יש"ע, המועצה האזורית בנימין, היישוב היהודי בחברון, המועצה האזורית הר חברון והמועצה האזורית גוש עציון.