דווקא בקורונה: האירוע המוצלח ביותר של חב"ד בל"ג בעומרדוברות

בחב"ד מסכמים היום (רביעי) בסיפוק רב את אלפי התהלוכות שהתקיימו בכל רחבי הארץ בל"ג בעומר לרגל יום הילולת רשב"י, ביוזמתו של הרבי מליובאוויטש.

על פי הערכות בחב"ד, בתהלוכות השנה השתתפו פי 4 ילדים מאשר בכל שנה.

הקורונה הציבה לא מעט אתגרים אבל ב'צעירי אגודת חב"ד', זרוע הפעילות של שלוחי חב"ד בארץ, לא אמרו נואש ובתוך זמן קצר הרימו שורת יוזמות ובראשן קרוב למאה משאיות מאובזרות במוצגי קודש מושקעים – קופת צדקה, נרות שבת ועוד שהסתובבו במהלך ל"ג בעומר ברחובות הערים והביאו שמחה לכל פינה.

אנשי מקצוע מהשורה הראשונה גוייסו לעיצוב מוצגי יהדות שפיארו את המשאיות והרכבים. מוצגי יהדות תלת ממדיים, הוכנו להצבה על גבי הרכבים (שהצטרפו למשאיות), לצד שלטי חלונות מושקעים, כדי שיהפכו לטנקי מצוות, ויביאו את אור הרשב"י למאות אלפים.

לאורך ל"ג בעומר, המשאיות עצרו בנקודות שונות בעיר, בכל מקום כמה דקות ממושכות, ומהם בקעו שירים שמחים, לצד הצגה מיוחדת המעבירה את המסרים המיוחדים של ל"ג בעומר, עם דגש מיוחד על אהבת ישראל.

מאות האלפים בכל הארץ השתתפו באמצעות המרפסות והאזינו למסרים של ל"ג בעומר והריעו ממושכות על היוזמה להביא אליהם את שמחת רשב"י, למרות המגבלות והאתגרים. לצד המסרים, התבקשו הילדים לקבל על עצמם עול מלכות שמים וקראו יחד, בקול רם, שמע ישראל.

לצד המשאיות, הושקה הפקת מולטימדיה חינוכית מושקעת עם מיטב כוכבי הילדים, שהופצה ברשתות. ובנוסף, הופצו כחצי מיליון ערכות תוכן לפעילות משפחתית בל"ג בעומר. הערכה כללה שרשרת דגלי אהבת ישראל מרהיבה, משחק יצירה סביב המדורה, דף למידה צבעוני ועוד. המוני הילדים קיבלו גם ספרי קודש על החומש.

"מעז יצא מתוק", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "למרות האתגרים הרבים – מסתבר שהשנה התהלוכות הגיעו לכמות אדירה הרבה יותר מכל שנה. המסרים של התנא האלוקי ול"ג בעומר הופצו בקרב מאות אלפי ילדים בכל ערי ישראל".