המדורה במירון
המדורה במירוןצילום: ערוץ 7

ההילולא המוגבלת - היום שאחרי: עיתון 'המבשר' תקף היום בחריפות את הגורמים שהפיקו את אירועי מירון וטען כי במקום רבנים ואדמו"רים אושרה כניסתם של מאכערים ויחצ"נים.

"בימים בהם לב כל ישראל ערג וכמה להיות בציון הקודש במירון, כדרכו בכל ל"ג בעומר בכל שנה ושנה מימים ימימה, מתברר כי בעוד שעשרות רבנים ואדמו"רים מנהיגי קהילות שנוהגים מדי שנה ושנה לעלות ולהתפלל בציון המצויינת על צאן מרעיתם ועל כל הנלווים אליהם – לא זכו לקבל אישור כניסה למירון", תקף העיתון.

לדבריו, היו כאלה שקיבלו אישורי כניסה שלא על פי שום אמת מדה או קריטריון כלשהו, אלא "במשוא פנים שאין כל קשר בינו לבין כללים קבועים", כלשון העיתון.

כותב המאמר טען כי רבים בציבור היהדות הנאמנה הביעו מורת רוח קשה מהעובדה הזו. "הם הדגישו את היות האדמו"רים והרבנים נשואי הפנים, עולים קבועים במירון. הם נושאים על גבם עול קהילות קודש שאת דרכם הם מנווטים ואת משאם הם אוחזים, ובהעדר כל קריטריון, לא זכו לעלות אל ציון המצוינת במירון.

בדבריו גולל את היתקלויות של האדמו"רים במחסומים וחלקם אף סורבו לחלוטין. "מצערת ביותר היא מסכת הקשיים שעברו מנהיגי עדות, אדמו"רים נכבדים ראשי עם בעליה להר מירון שנתקלה בסירובים מסירובים שונים. גם לאחר שזכו לקבל את האישור המיוחל, עברו סאת סבל על ידי המתנה פוגענית במחסומים השונים. כל מחסום אותו עברו קדמו לו מאמצים משלו וסיפור משלו.

"בקהילות חסידים היו לפה למצב העגום שבעוד חסידים ואנשי מעשה המוסרים נפשם על העליה למירון – נשארו בביתם; בעוד שנושאים בעולה של מירון נזרקו לירכתיים; בעוד שנכבדים ורבי פעלים יכלו רק לעקוב מרחוק, היו מי שנהנו בהיותם 'קרובים לצלחת' ונהנו מהעדפה שאינה הולמת ואינה ראויה.

"יש מי שהיו עדים לזלזול כלפי אדמו"רים שמדי שנה בשנה מעלים לבת אש במירון, והשנה היו מי שהעדיפו להתנכל אליהם, כשההוראות היו נתונות בערפל, והביאו לידי בוקה ומבולקה, הוראות סותרות ומחזות מבישים. מהצד השני היו כל מיני מאכערים ותגרי פינכא, הם ושוליותיהם, אשר בשיטות אפלות השיגו אישורי כניסה, במעטה של פעילות או של נחיצות להילולא. אלו נראו בהמוניהם בתמונות שהגיעו מההילולא מציון המצוינת.

"התחושה הציבורית לנוכח כל זאת היא כי 'כל דאלים גבר'. אלים לא במובן של אלימות פיזית, חלילה, כי אם אלימות עסקונתית, בהפעלת מניפולציות ותכסיסים מתוחכמים".