כתיבת תוכן לאתרים ככה עושים זאת נכון וטוב...

כתיבת תוכן איכותי, באופן שיטתי וקבוע, תגרום לאתר שלכם להתברג במעלה העמוד הראשון של תוצאות החיפוש. הבאנו מומחה לתת כמה טיפים.

תוכן שיווקי , כ' באייר תש"פ

כתיבת תוכן לאתרים ככה עושים זאת נכון וטוב...-ערוץ 7
כתיבת תוכן לאתרים
Unsplash

מבלי לשלם לגוגל שקל אחד. כן, בזכות כתיבת תוכן איכותי, באופן שיטתי וקבוע, האתר יכול להתברג במעלה העמוד הראשון של תוצאות החיפוש. כתיבת תוכן לאתרים זה לא משחק ילדים ואשמח לשתף אותך בניסיון הרב כקופירייטר, כותב תוכן ומרצה לכתיבת תוכן שיווקי באוניברסיטה הפתוחה. שווה להשקיע 2-3 דק' קריאה:

התוכן באתר שלך כמשרתם של שני אדונים

צריך להבין איך הדברים מתנהלים. התוכן באתר שלך הוא בעצם משרתם של שני אדונים – הגולש וגוגל. הגולש אמור לקרוא את התוכן, להשתכנע שמצא את מבוקשו וליצור איתך קשר או אף לבצע רכישה און-ליין.

במקביל, את אותו תוכן, גם גוגל "קורא" ומחליט על פי מספר פרמטרים אם לקדם את הדף במעלה תוצאות החיפוש או לא.

ובין שני האדונים האלה קיימת סימביוזה מדהימה

מטרתו של גוגל היא שהאתר יגיש לגולש את המידע הרלוונטי ביותר לחיפוש שלו. חיפש פרגולה מאלומיניום? צריך לתת לו מידע על פרגולות מאלומיניום ולא על מעקות מאלומיניום גם אם זהו מוצר מתפריט מוצרי האתר. במקביל, גוגל עוקב אחר התנהגות הגולש כדי לדרג את התוכן בתוצאות החיפוש והנה שלושה פרמטרים חשובים שקובעים את דירוג האתר:

  • כמה זמן הגולש שהה בדף?

ככל שהשהות ארוכה יותר בזמן כך הסבירות גבוהה יותר שהתוכן רלוונטי ומעניין.

  • האם עבר לדפים נוספים באתר?

אם הגולש טרח לקרוא עוד עמודים (למשל עמוד על אודות שלא מוכר מוצרים אבל נותן מידע עליך) סימן שהאתר ראוי לקידום אורגני.

  • נוצר קשר יזום מהגולש?

אם הגולש גם ביצע רכישה או יצר איתך קשר הוא מביע התעניינות גבוהה שמקורה באיכות התוכן באתר.

אז איך עושים את זה נכון וטוב

נתחיל ב"טוב"

וכאן אבקש לתת לך כמה טיפים מקצועיים מהיותי, כותב תוכן, שיסייעו לך לשפר את התוכן באתר.

נכון, אנחנו חיים בעידן דיגיטלי שהעניק לנו מהירות וקלות ביצוע במחיר ויתור על המגע האישי אנושי. ועדיין, הגולש הוא יצור אנושי שמופעל מרצונות, שאיפות, פנטזיות כמו גם כמיהה ליחס אישי חם ומפרגן. זה ב-DNA שלו. של כולנו.

טיפים שיעזרו לך לפנות אל הגולש

התוכן הוא היחיד שיכול לדבר עם הגולש ולתת לו את התחושה שמתקיים דיאלוג, שמבינים לליבו ואת הצורך שלו, שמתרגמים בעבורו את חוזקות המוצר או השירות לתועלות מה שעוזר להבין את הערך המוסף, להשתכנע שמדובר ברכישה טובה... בדיוק כמו שאיש מכירות מבין עניין יעשה פנים אל פנים למול לקוח שנכנס לנקודת המכירה. שנותנים לו חווית גלישה כייפית ויעילה - הוא התוכן. לכן:

  • להציף תועלת חזקה כבר בכותרת המאמר/דף תוכן
  • לנצל את כותרת המשנה כדי לייצר חיבורים רגשיים עם הגולש: להזדהות עם בעייתו, להראות לו שמבינים את מצוקתו או כאבו,
  • להציג את הפתרון/מענה
  • לעצב את התוכן שיהיה קל לקריאה
  • שפה בגובה העיניים. לא שפת רחוב ולא שפה גבוהה. פשוט, ברור, קליט, זורם
  • ובעיקר לכתוב אליו כאילו אתם בדיאלוג: לשאול שאלות... לענות עליהן... להחמיא... לעורר את החושים... ועוד טקטיקות כתיבה.

ונעבור ל"נכון"

תוכן שרוצה קידום אורגני צריך להכיל גם את הדרישות של גוגל מכותב התוכן. גוגל יודע הרבה יותר טוב מאיתנו מה הגולש רוצה, איך הוא רוצה לראות את התוכן, מהם מאפייני הגלישה והקריאה שלו, תחומי עניין, דפוסי צרכנות ועוד. לכן, עצתי לך, תמיד שילווה אותך מקדם אתרים מבין עניין. הן בשלב תכנון/אפיון האתר והן לגבי התכנים שראוי להוסיף ולעבות בהם את האתר שלך. המקדם:

  • יעשה חקר מילות מפתח, יקבע את רשימת התכנים שיביאו לתנועת גולשים שהמוצר/שירות שלך פשוט תפור עליהם.
  • ישדך לכל תוכן את מילות המתפתח/ביטויי חיפוש המתאימים ביותר
  • יכוון אותך כיצד, היכן ובאיזו תכיפות יש לשלב את מילות המפתח בתוכן
  • כמה תווים (קליקים על מקש המקלדת) ניתן להכיל בכותרת
  • ינחה איך לכתוב נכון את הדסקריפשן – הפרסום בדף תוצאות החיפוש. חשוב לזכור. זהו המפגש הראשון שלך עם הגולש והוא גם יקבע אם יהיה המשך.

כמה טיפים קלים ליישום

מעבר לתפקידי ותרומת המקדם יש את עניין עיצוב התוכן. ובכן, כאן בדרך כלל ניטש ויכוח - מי אחראי על עיצוב הטקסט? נכון, בונה/מעצב האתר אחראי על עיצוב כל האתר כולל תכניו. אבל, גם לכותב התוכן יש תפקיד מרכזי. הכותב יודע טוב יותר מהמעצב מה נכון להדגיש, איך לפרק את התוכן לפסקאות כדי להקל על קריאת הגולש... בעצם... במקום להרחיב בהסברים אתן לך כמה טיפים שכדאי ליישם:

  • כותרת צריכה להכיל את מילת המפתח הראשית ובנוסף תועלת לצרכן/גולש
  • ריווח שורות וגודל אות שיופיעו כך יקשו מאד על הקריאה ואף יגרמו לגולש לעבור לאתר אחר. (של המתחרה בדרך כלל).
  • להדגיש את הנקודות החשובות. אבל חשוב לזכור: הדגשת מרובה כאילו לא הדגשת דבר אלא יצרת סלט שלגדלי פונט, צבעים, תמונות וצורות.
  • לא לשבור מילים – לפעמים מילה ארוכה מסתיימת בשורה ומחציתה עוברת וצונחת לשו-
  • רה הבאה. נכון שזה מפריע לקרוא?
  • הגעהא – תמיד לעשות הגהה, ועוד אחת ועוד אחת. סיימת? עכשיו ממש חיוני להעביר את הטקסט למישהו חיצוני. הוא ימצא את כל השגיאות שלא ראית. ויהיו כאלה.

אני מאד מקווה שהתוכן תרם לך ולו גם תרומה קטנה. יש עוד המון מה להעביר ולשתף. כתיבת תוכן בכלל וכתיבת תוכן לאתרים בפרט (ובמיוחד למטרות קידום אורגני) זו תורה בפני עצמה. לכן, ממליץ לך להיכנס לאתר שלי ולקרוא עוד. מודה

לך על הזמן שהקדשת. סתם, בשביל הכיף, אם הגעת עד לכאן קראת כ-800 מילים. קשה להאמין, אבל אולי דווקא הנתון הזה ימחיש יותר מכל את תרומת התוכן וחשיבות אופן הגשתו לתוצאות שהאתר שלך יניב לקופה הרושמת.