דילמוני: ריבונות - האתגר המרכזי של הממשלה והכנסת

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 לממשלת האחדות שצפויה להישבע אמונים היום בערב ולאי הכללתה של ימינה בממשלה.

דילמוני הסביר מה הוא מצפה מהממשלה, "אין ספק שהחלת הריבונות הפכה להיות משימה מרכזית וחשובה של הממשלה הבאה זאת באמת אחריות של הממשלה ושל הכנסת הבאה שיש בה רוב להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון".

לדבריו חל מפנה עצום ביחס לריבונות, "אני יכול להסתכל אחורה, ולא להתגעגע, לימים שאנחנו ועוד קבוצה קטנה של אנשים היינו היחידים שעמדו וצעקנו ריבונות, והנה עכשיו הריבונות נמצאת כחלק מהאתגר הגדול לש הממשלה הבאה, וגם כחלק מהשימות על שולחנו של נשיא ארה"ב. התקדמנו הרבה במשימה הזו".

"אני מצטער שימינה לא נמצאת בממשלה, אני חושב שאם אפשר לעשות מאמץ כדי שימינה תהיה בממשלה כי זו ממשלה שיש אתגרים חשובים מאוד בנושאי ההתיישבות, וחשוב שימינה תהיה בפנים והשליכוד וימינה ישתפו פעולה בנושא הזה. אני מצפה ומקווה שעדיין יש מה לתקן", אמר דילמוני.

לשאלה כיצד יראה שיתוף הפעולה עם ימינה שתשב באופוזיציה השיב דילמוני, "אנחנו, מועצת יש"ע, רואים את עצמנו אחראים על פיתוח ההתיישבות גם בנושא תשיתיות וגם בנושא בניה וגם בתחום הריבונות. אני בטוח שיהיה לנו שיתוף פעולה מצוין, ובתחומים האלה גם מי שיהיה באופוזיציה יוכל לסייע לנו בדבר הזה, אני הייתי מעדיף אותם בפנים".