חבר הכנסת לשעבר הרב אלי בן דהן
חבר הכנסת לשעבר הרב אלי בן דהןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן, מותח ביקורת על החלטת יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ להיכנס לממשלה לבד ולפצל את המפלגה הדתית לאומית.

"אני חושב שהכניסה של הרב רפי לממשלה היא טעות", אמר בן דהן לערוץ 7. ''אי אפשר כל הזמן לומר דבר אחד ולעשות דבר אחר. איך אנחנו נראים כמנהיגי הציבור הדתי כלפי הבוחרים שלנו? אמרנו שלא נפקיר את בן גביר והפקרנו. אמרנו שלא נשריין – ושיריינו.

''רק לפני כמה ימים אמר הרב רפי שהוא סומך על בנט ומה שלא יקרה כולם יישארו מיוחדים. אז איך אנחנו נראים?", תוהה בן דהן.

לדבריו, "אולי מדובר עבור הרב פרץ בטובת הנאה זמנית, אבל במבט לטווח הארוך זו פגיעה באמינות וביושרה. לדעתי חוקת הבית היהודי מצריכה כינוס מרכז כדי להיכנס לממשלה וגם זה לא נעשה".

לגבי החלטת ימינה להישאר באופוזיציה אומר בן דהן, "אין ספק שנתניהו לא נהג כראוי וכמו שמגיע למפלגה. היתה כאן התנהגות שלא הולמת את הנאמנות והמסירות של כל חלקי ימינה לראש הממשלה נתניהו בכל מערכות הבחירות האחרונות.

''הציבור הדתי לאומי תמיד היה זה שנותן את התמיכה הגדולה ביותר לנתניהו ולכן גם אם יש טענות וביקשו קצת יותר – היו צריכים לתת להם. אפשר לראות על מפלגות אחרות שמקבלים שר על כל חברי כנסת, אז עם רקורד של נאמנות, מוסריות ותמיכה בראש הממשלה, היה מצופה שיקבלו הרבה יותר".

מה יהיה הצעד הבא בבית היהודי? "יצטרכו לצאת למפקד ותוך כמה חודשים לעשות פריימריס לראשות המפלגה באופן שיגרום לכל מי שרואה את עצמו כאיש הציונות הדתית להתמודד ולבחור. אני מאלה שדוגלים קודם כל באיחוד עם האיחוד הלאומי שהם חלק מאיתנו ואז לכרות הסכם עם הימין החדש. הרי הטעות הראשונה היו של נפתלי בנט ואיילת שקד שעזבו את הבית היהודי וגרמו לשבר גדול".

להערכתו, לא הרב פרץ יהיה זה שיעמוד בקרוב בראשות הבית היהודי. "אני מעריך שלא, אבל פריימריז הם פתוחים. אם הוא כן ייבחר, לא תהיה לי ברירה אלא לתמוך בבחירתו, כפי שעשיתי לאורך כל הדרך," דברי בן דהן.