אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: Gili Yaari/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (חמישי) למנות את השר אמיר אוחנה לתפקיד השר לביטחון הפנים ואת ח״כ גדי יברקן לתפקיד סגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה.

''רוב חיי הבוגרים וכל חיי המקצועיים אני חלק ממערכת אכיפת החוק והמשפט", אמר אוחנה. ''כקצין חקירות, ולאחר מכן בשב״כ, בהתמחות בפרקליטות, כעו״ד בתחום הפלילי ולאחרונה גם כשר המשפטים — למדתי להכיר את המערכות השונות המצויות תחת המשרד לביטחון הפנים''.

אוחנה גם בירך את סגנו גדי יברקן, ''לשמחתי ראש הממשלה החליט למנות את חברי הטוב חה"כ גדי יברקן כסגני, ואנו נפעל יחד במלוא הכח למען כלל אזרחי ישראל.

"אני מודע לכך שאתגרים רבים מונחים לפני, ולאחריות הכבדה הנלווית אליהם, ואעשה כל שבידי על מנת לעמוד בהם בכבוד — למען אזרחי ישראל כולם״, הבטיח השר המיועד לביטחון הפנים.

איילת שקד: היום קמה ממשלת שמאל בראשות נתניהוערוץ 7

מוקדם יותר החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לדחות את השבעת הממשלה ליום ראשון, על מנת לאפשר לנתניהו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד.

גנץ הודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים.

ראש הממשלה נתקל בקשיים מול חברי הכנסת של הליכוד שמסרבים לתיקים שהוצעו להם. השרה גילה גמליאל ממורמרת מההצעה שקיבלה מנתניהו להתמנות לשרה להשכלה גבוהה. גמליאל מעוניינת להיות השרה לאיכות הסביבה. השר דוד אמסלם דורש לעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים.

חבר הכנסת אבי דיכטר, מספר 10 ברשימת הליכוד, מחה על כך שנתניהו לא הציע לו תפקיד בממשלה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח״כים הממוקמים מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד.

ח''כ דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".