מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

בקיץ הקרוב עתיד להתקיים בגרמניה פסטיבל תרבות שבו ישתתף מרצה בעל שם עולמי בשם פרופסור אשיל מימבה.

פרופסור מימבה, במקור מקמרון, הוא פילוסוף אהוד ביותר על שונאי ישראל. מימבה תומך נלהב בתנועת ה-BDS. טוען שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד גרועה בהרבה מדרום אפריקה, שמדינת ישראל מבצעת פשעים נגד האנושות ועוד.

אבל בגרמניה החוקים ברורים והמוסר המקומי אינו נתון לפרשנות. ברגע שפורסם כי מימבה יגיע לפסטיבל, התעוררה מחאה גדולה בבונדסטאג שדרשה לא לתת לאדם שכזה לשאת דברים באירוע הממומן על ידי כספי הציבור הגרמני.

את המחאה הובילה מפלגת ה- Free Democratic Party השמרנית, אשר מעבר לגישתה הפרו ישראלית, היא פשוט חושבת שמשלם המיסים הגרמני לא צריך לממן אירועים התומכים ב- BDS.

זעקת ה-FDP נשמעה היטב גם באוזנו של פליקס קליין האחראי הממשלתי למאבק באנטישמיות בגרמניה, אשר בחן את הנושא, אישר שמדובר בתומך BDS ואסר את השתתפותו בפסטיבל. אלא שבלי קשר למימבה או לא מימבה- בא נגיף הקורונה ואילץ את המארגנים לדחות כרגע את הכנס. רק שפה לא הסתיים האירוע.

ב-30 באפריל, ממש לאחרונה, 37 מרצים יהודים, 22 מתוכם ישראלים המלמדים באוניברסיטאות בישראל, פנו לשר הפנים הגרמני ולקנצלרית אנגלה מרקל בדרישה לפטר את קליין בשל החלטתו לבטל את השתתפותו של מימבה בפסטיבל. למרות שהוא תומך בחרם בינלאומי נגד ישראל, למרות שהוא מאשים את ישראל בביצוע פשעים נגד האנושות.

תשעה מרצים מאוניברסיטת ת"א, שמונה מן העברית בירושלים, שלושה מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב, יחד עם שני גאונים נוספים האחד ממכון וויצמן והשני מבצלאל, באים ללמד את הגרמנים מהי אנטישמיות. והם לא באים רק ללמד, אלא גם לדרוש את פיטורי האחראי הממשלתי של גרמניה למאבק באנטישמיות, מפני שדעתו לא תואמת את דעתם.

מזל טוב, משטרת המחשבות של האקדמיה הישראלית פתחה עכשיו סניף באינטרפול.

רק חבל שלא מדובר ביוצא מן הכלל המעיד על הכלל. אותם מרצים ישראלים חובבי BDS, ממש לא לבד. לאחרונה הונחה באירלנד הצעת חוק בשם "חוק השטחים הכבושים" שמטרתה לאסור כל מסחר בין חברות איריות לחברות ישראליות הפועלת ביו"ש. העונש המקסימלי אגב בהצעת החוק, יהיה חמש שנות מאסר וקנס של רבע מיליון אירו.

מה עשו שבעה מרצים ישראלים יחד עם חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון ומוסי רז? פרסמו מכתב פתוח הקורא לממשלת אירלנד להעביר את חוק החרם החריף נגד ישראל תכף ומיד. לא באיזה אתר שולי ולא ברשת הפייסבוק, אלא בעיתון החשוב ביותר באירלנד כולה- האייריש טיימס. זה לא נגמר אגב רק בהם. גם יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר ויו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג חתום על אותו מכתב בזוי.

עד איפה הטירוף הזה יכול להגיע- פשוט בלתי יאומן. מדינת ישראל שהיא המדינה החופשית, הבטוחה, האנושית והמוסרית ביותר לכלל אזרחיה ותושביה, מרובן המוחלט של מדינות העולם, סובלת יותר מכל מדינה אחרת בכדור הארץ, מחתרנות פנימית וקריאות להחרמתה וחיסולה מבפנים. לא ברור המניע. אבל ברור מה שצריך לעשות.

ממשלת ישראל חייבת להתחיל לחוקק חוקים המטילים סנקציות קשות על מי שמקדם את חיסולה. איראן וחיזבאללה אינם האיומים היחידים על עתידה של מדינת ישראל. אלא גם תופעת ה-BDS.


מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו"