השגריר רון דרמר פותח את חגיגות העצמאות לישראלשגרירות ישראל בארה"ב

מאהוד בנאי ועד מייקל דאגלס, מליאור רז ועד יצחק פרלמן ממירי מסיקה ועד קלסי גרמר.

מצעד ענק של אמנים זמרים ושחקנים ישראלים ובינלאומיים עתידים להשתתף ולהופיע במסיבת יום העצמאות הווירטואלית הראשונה שארגנה שגרירות ישראל בוושינגטון.

מדי שנה שגרירות ישראל בוושינגטון מארגנת אירוע רב משתתפים לחגוג את יום העצמאות של ישראל. לאירוע מוזמנים אלפי אורחים בכירים מהממשל והקונגרס, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ובכירי הקהילה היהודית והמקומית בוושינגטון.

השנה, בשל מגבלות הריחוק החברתי לאור וירוס הקורונה, הוחלט לשנות את הפורמט ולא לוותר על האירוע המסורתי אלא להעבירו למרחב הווירטואלי.

72 שנים בדיוק מיום הכרזת העצמאות, השגרירות, יחד עם 8 קונסוליות ישראל בארצות הברית, חגגו את המאורע במשדר מיוחד שארך 72 דקות לציון 72 שנות עצמאות.

האירוע שודר ביום חמישי 14.5.2020 בשעה 20:00 זמן וושינגטון (3 לפנות בוקר שעון ישראל) בדפי הפייסבוק, היוטיוב והטוויטר של השגרירות, הקונסוליות של ישראל בארצות הברית ובעמודי הרשתות החברתיות של ארגונים פרו-ישראליים מרכזיים בארצות הברית, וצפו בו בשידור חי מעל 50,000 אלפי אנשים מכל רחבי ארצות הברית.

המשדר המיוחד חגג את הרוח והתרבות הישראלית והשתתפו בו אמנים ישראלים מהשורה הראשונה ורשימה ארוכה של מברכים מארצות הברית. בין האמנים הישראלים שהשתתפו בחגיגה המיוחדת ניתן למנות את דיוויד ברוזה, עברי לידר, אהוד בנאי, נסרין קדרי, רביב קנר, שירי מיימון, מרינה מקסימילאן ומירי מסיקה.

לצדם גם לקחו חלק השפים מייקל סולומונוב, השף של מסעדת "זהב" היוקרתית בפילדלפיה ועדינה סוסמן מישראל שלימדו את הצופים כיצד להכין את מיטב המנות הישראליות.

כמו-כן בירכו את מדינת ישראל ידוענים רבים מארצות הברית דוגמת השחקן מייקל דאגלס, המאמן האגדי (Coach K), השחקנית שרון סטון, השחקנית מיים ביאליק, השחקן קלסי גרמר, האסטרונאטית ג'סיקה מאייר, הכנר יצחק פרלמן, ד"ר רות ווסטהיימר, כוכבי פאודה ליאור רז ורונה-לי שמעון ועוד.

בנוסף להופעות ולברכות שצולמו במיוחד לכבוד האירוע, צה"ל הפיק סרטון מיוחד ששודר גם הוא ובו הודגש שיתוף הפעולה הביטחוני והצבאי בין ישראל וארצות הברית. הסרטון העלה על נס את החשיבות של היחסים המיוחדים בין שתי המדינות לאורך השנים.

עוד לכבוד המשדר צולמה מחווה מרגשת לצוותים הרפואיים בארצות הברית ע"י עמיתיהם הישראלים. רופאות ורופאים ואחיות ואחים מבתי החולים בישראל רקדו ושרו במיוחד לאירוע והניפו דגלי ישראל וארצות הברית במפגן אחווה וסולידריות בין ארצות הברית לישראל.

כנהוג באירוע יום העצמאות, האירוע הסתיים בשירת ההמנון האמריקאי ובשירת התקווה, בגרסאות מיוחדות ומרגשות ע"י הכומר האפרו-אמריקאי כריס האריס ומקהלת הכנסייה שלו בשיקגו.

"כאן בארצות הברית, יום העצמאות הוא הזדמנות עבור ישראל להודות על הברית האיתנה בין שתי המדינות", אמר בנאומו של השגריר דרמר שפתח את המשדר, "אנו מוקירים תודה על עשורים של סיוע ביטחוני נדיב ושת"פ בהגנה מפני טילים. אנו מוקירים תודה על הסיוע הכלכלי שסייע לישראל לעבור זמנים קשים. אנו מוקירים תודה על הפעמים הרבות שאמריקה התייצבה לצד האמת והגנה על ישראל בזירה הבינ"ל ובדיונים והצבעות באו"ם. ואנו מוקירים תודה על כך שמהנשיא טרומן לנשיא טראמפ, הברית בין שתי המדינות שלנו רק גדלה והתחזקה לאורך העשורים, והיום היא חזקה מתמיד."