יולי תמיר
יולי תמירצילום: משה שי, פלאש 90

שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, מתחה הבוקר (שישי) ביקורת חריפה על כך שטרם הופקד שר על תיק החינוך, במסגרת חלוקת התיקים לקראת השבעת הממשלה החדשה.

"תיק החינוך הפך להיות פרס ניחומים לימין או למחנה הציוני-דתי. מכדררים את התיק משר לשר שלא רוצה אותו - זה מעיד הרבה על חשיבות החינוך בעיני המנהיגים בישראל", אמרה תמיר בריאיון לרן בנימיני בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

"זה שעדיין אין שר חינוך שובר את ליבי. מפקירים את התיק הכי חשוב לעתיד ילדינו ועתיד המדינה. זה התיק שיש לו את ההשפעה ארוכת הטווח הגדולה ביותר. הרעיון שחינוך הוא המצביע המרכזי של העתיד לא תפס משום מה בציבור הממלכתי, הוא דווקא מאוד חזק בקרב הציבור הדתי - וכך אנחנו מקבלים שר אחרי שר שעושה תהליכים מאוד מסוכנים לעתידה של ישראל", הוסיפה תמיר.

השרה לשעבר מתחה ביקורת על התנהלות משרד החינוך בכל הנוגע להחזרת הלימודים בצל מגפת קורונה. "משרד החינוך פעל בצורה חסרת אחריות ונתן הוראות לא ריאליות וסותרות. המשרד בורח מאחריות ומנסה להטיל את כל האחריות על המנהלים. את ההחלטות היה צריך לקבל מבעוד מועד ובתיאום עם המנהלים. האמירות צריכות להיות מעוגנות במציאות בשטח".

אתמול אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את מתווה פתיחת מערכת החינוך החל מגיל לידה, באופן מלא, ביום ראשון הקרוב.

במשרד החינוך מדגישים כי החזרה ללימודים תתבצע בהתאם למוכנות של כל רשות. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בירך על ההחלטה ואמר: "זו בשורה חשובה ומשמעותית למערכת החינוך".