רפי פרץ ונתניהו
רפי פרץ ונתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית ''בני דוד'' בעלי, שוחח עם הרב רפי פרץ לאחר שהחליט להצטרף לממשלת כחול לבן-הליכוד ואמר לו שמהלך כזה צריך להתבצע רק לאחר שיקבל גיבוי מרבנים בציונות הדתית ורק בתנאי שתהיה לפרץ השפעה בממשלה.

פרשן ''כאן'' יאיר אטינגר דיווח כי פרץ שוחח על הנושא גם עם הרב איתן איזמן ועם הרב יהושע צוקרמן, מרבני ישיבת הר המור.

עיון בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לבית היהודי העלה כי פרץ ויתר על החטיבה להתיישבות וגם על הדרישה של ''ימינה'' לשמר את מעמדתם של רבני הערים מקרב הציונות הדתית.

הרב פרץ התחייב לתמוך בכל עמדה שיציג ראש הממשלה נתניהו הנוגעת להחלת הריבונות במסגרת תוכנית השלום של טראמפ, גם אם זו תכלול הסכמה למדינה פלסטינית.

על פי ההסכם בין פרץ לנתניהו, זה האחרון יקבל את תיק ירושלים והפרויקטים הלאומיים. הליכוד הבטיח כי תקציבי החמ"ד והאגף לתרבות תורנית במשרד החינוך יתוקצבו בבסיס תקציב המדינה.

כמו כן הוחלט כי יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. רפי פרץ יהיה משקיף בקבינט המדיני ביטחוני וחבר בוועדת השרים לחקיקה. כאמור, נתניהו סירב להעניק לפרץ אחריות על החטיבה להתיישבות.

בנוגע למינוי הדיינים התחייבו בליכוד להקפיד על מינוי דיינים מכל המגזרים והקהלים, באופן שיוויוני. עוד הוחלט כי סיעות הבית היהודי והליכוד יתמזגו לסיעה אחת בכנסת. מדובר במיזוג טכני שפרטיו יסוכמו בעתיד.

לחצו כאן לעיון בהסכם הקואליציוני