מייק פומפאו
מייק פומפאוצילום: רויטרס

עוד בכיר בממשל האמריקאי מסיים את תפקידו מוקדם מהצפוי. סטיב ליניק, המפקח הכללי של מחלקת המדינה שחקר בימים האחרונים את החשד כי מזכיר המדינה מייק פומפאו ניצל לרעה את תפקידו, קיבל הודעה על סיום תפקידו לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי "איבד את אמונו בליניק".

במכתב ששלח ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, כתב טראמפ כי "חיוני שיהיה לי אמון מלא במי שממלא את תפקיד המפקח הכללי. זהו לא המצב יותר במקרה של המפקח הכללי הזה".

חברי קונגרס דמוקרטים טענו כי ההחלטה לפטר את ליניק הגיעה לאחר שהוא פתח בחקירה נגד פומפאו, וכי מדובר בצעד נוסף של טראמפ נגד מי שמבקשים לבדוק את התנהלות הממשל.

אליוט אנגל, חבר המפלגה הדמוקרטית, אמר כי "הפיטורים האלו הן צעד מקומם של הנשיא המנסה להגן על אחד מתומכיו הנאמנים ביותר, מזכיר המדינה, מפני מתן דין וחשבון ולקיחת אחריות. נודע לי כי המפקח הכללי פתח בחקירה נגד מזכיר המדינה פומפאו. הפיטורים של ליניק במהלך בדיקה כזו מעיד כי מדובר בפעולת נקמה שלא כדין".

חברי קונגרס אחרים מהמפלגה הדמוקרטית טענו כי ליניק פתח בחקירה בחשד כי פומפאו ניצל את עובדיו במחלקת המדינה על מנת לבצע משימות אישיות עבורו.

גם יו"ר בית הנבחרים פלוסי גינתה את פיטוריו של ליניק, ואמרה כי "מר ליניק נענש על כך שמילא את חובתו להגן על החוקה ועל ביטחוננו הלאומי". כזכור, בחודש שעבר פיטר הנשיא טראמפ את המפקח הכללי של קהילת המודיעין, מייקל אטקינסון.