אמסטרדם
אמסטרדםצילום: ISTOCK

מושיק רוט, השף הישראלי הראשון שזכה לשני כוכבי מישלן, סיפר על ההחלטה לצמיתות לסגור את המסעדה שלו באמסטרדם בשל משבר הקורונה.

"לסגור מסעדה, לסגור את מפעל החיים, לסגור את מה שעבדתי עליו במשך 18 השנים האחרונות, זו תחושה של אובדן, זו תחושה של אי-שליטה", אמר רוט בראיון לעיתונאית סמדר פלד בערוץ 13.

אל המסעדה, "מושיק אנד", הגיעו עשירי עולם, פודיז ותיירים סקרנים שנלחמו על שולחן פנוי. רוט מייעץ למסעדנים מובילים באירופה והיה שופט ב"משחקי השף" בישראל.

"ההבנה שבשנתיים הבאות מסעדה שבנויה על תיירות גסטרונומית מכל העולם, לא יגיעו. כרגע צריך לעצור את הרכבת הזאת, כי אם אני לא אעצור אותה היא פשוט תגביר את המהירות ותתנגש בקיר בסוף. בימים לפני היינו במרוץ לשלושה כוכבים. לפני זה הרכבת הייתה בפול ווליום. דהרנו ודהרנו ודהרנו".

ואז באה הקורונה. "למרות שכרגע היו לי חלומות, ומישהו מהצד קצת צחק עליי. סליחה לכל אלה שלא מבינים למה לקחתי את ההחלטה הזאת ובייחוד לעובדים שלי. אבל זה היה הרגע הנכון לעשות את זה".

"מתחילות להתעורר המחשבות שאולי הגיע הזמן לארוז את הדברים, הגיע הזמן לקחת את המשפחה ולחזור לארץ. יש דברים שבאמת בכל השנים האלה הייתי מתגעגע אליהם כל הזמן. אז כן, אנחנו חוזרים הביתה. אני חושב שכרגע זו ההזדמנות הכי טובה שהייתה לי אי פעם לחזור".

מושיק רוט, אשתו והילדים ימצאו בית בישראל ויעזבו את הולנד, אבל המסע של מושיק נמשך. "דיברתי עם מי שצריך לדבר ממישלן והסברתי להם את המצב ואמרתי להם, 'אני אחזור'. אני מאוד מקווה שביום מן הימים כשאני אפתח בחזרה את מסעדת החלומות שלי ואני אשאף שוב לכוכב השלישי, הם עדיין יאמינו בי".