שר האנרגיה, יובל שטייניץ
שר האנרגיה, יובל שטייניץצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ראשון) פעם נוספת עם שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד), לאחר שמוקדם יותר כבר הבהיר לו כי לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו.

נתניהו חזר בו והחליט להשאיר את שטייניץ במשרד האנרגיה זאת בעקבות הביקורת שנשמעה על המהלך. "אני מודה לראש הממשלה. אשמח להמשיך לשרת את מדינת ישראל במשימות החשובות בתחום האנרגיה ובממשלה בכלל", אמר שטייניץ.

אמש הציע נתניהו לשטייניץ תפקיד "השר להשכלה גבוהה", תקציב של 11 מיליארד שקל, חברות בקבינט ואחריות על נושאים ביטחוניים רגישים - אך הוא סירב.

מוקדם יותר הבוקר הודיע נתניהו כי השר יואב גלנט ימונה לשר החינוך ויהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני. השר גלנט הודה על המינוי לנתניהו, "מקבל על עצמי את תפקיד שר החינוך של מדינת ישראל מתוך הבנת האחריות והחשיבות של העיסוק בעתיד ילדינו. חינוך לערכים והקניית השכלה ראויה לדור הצעיר בישראל הם ההשקעה הטובה והחשובה ביותר בעתיד מדינת ישראל״.

הלילה נפגש נתניהו גם עם חבר הכנסת גדעון סער שהתמודד מולו בפריימריז לראשות הליכוד והבהיר לו כי הוא אינו צפוי לשמש שר בממשלה הקרובה. סער צייץ בטוויטר לאחר ההחלטה: "זאת זכות גדולה לשרת את עם-ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת".