השר אלקין
השר אלקיןצילום: TPS

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השר זאב אלקין (ליכוד) לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולתפקיד השר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן אלקין בתפקיד שר התחבורה.

כמו כן, השר אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני, ממלא מקום רה״מ בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון ‘נתיב׳ (לשכת הקשר).

אלקין ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה קזחסטן ואזרבייג׳ן. כמו כן, השר אלקין ירכז את הטיפול בבית הדין הבינ״ל בהאג.

המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הות״ת, מל״ג, החברה למתנ״סים, יד ושם והאגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו. המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.

ראש הממשלה נתניהו מסר, "אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה והשר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה. השר אלקין הוביל מהפכה בתחום הגנת הסביבה ובצמצום זיהום האוויר מתחבורה. כמו כן, תרם רבות לפיתוח העיר ירושלים בהיקפים חסרי תקדים. השר אלקין ימשיך להיות גורם מרכזי בקבינט ובליווי הקשרים עם רוסיה".

השר זאב אלקין הודה לנתניהו, "אני מודה לראש הממשלה על האמון ואמשיך לשרת את הציבור נאמנה במסגרת תפקידי השונים בממשלה החדשה בתחומי ההשכלה הגבוהה והמשלימה ותחום משאבי המים במחצית הראשונה של הקדנציה ובתחום התחבורה במחצית השנייה. אמשיך לתרום בקבינט המדיני בטחוני ובליווי הקשרים עם רוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות מחבר העמים".