לפיד במליאת הכנסת
לפיד במליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה המיועד, ח"כ יאיר לפיד, נשא היום (ראשון) נאום תקיף נגד השבעת ממשלת האחדות הצפויה אחר הצהריים בכנסת.

"אתם נשבעים היום אמונים, לאדם שעוד שבוע יעמוד למשפט על הפרת אמונים", תקף לפיד את חברי הקואליציה המיועדת.

לדבריו, "קיבלנו בחודשים האלה תזכורת לעוצמתה של המשפחה הישראלית. לכוח של הביחד. ליכולת שלנו להתייצב מאוחדים אל מול סכנה. זו המשמעות האמיתית של המילה 'אחדות'. לא הזיוף החלול והאינטרסנטי שאתם מציגים פה היום".

"הבניין הזה איבד היום סופית את אמונם של אזרחי ישראל. אנשים שונאים פוליטיקאים. שונאים פוליטיקה. לא חושבים שהיא מייצגת ערכים. בטח לא חושבים שהיא רלוונטית לחיים שלהם. הם צודקים במיליון אחוז. הפוליטיקה לוקחת את הכסף שלהם, ולא נותנת כלום בתמורה. אין כבר שום קשר בין הפוליטיקה לבין החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים", טען לפיד.

"בחיים האמיתיים אם העסק שלך בצרות - אתה חוסך. אם ההוצאות שלך עולות על ההכנסות, יצלצלו לך מהבנק ויודיעו לך שהם סגרו את הברז. זה מה שקורה עכשיו לעשרות אלפי עסקים קטנים. למיליון ומאתיים אלף מובטלים. צימצומים, הידוק חגורות. אנשים מפוטרים בגלל הקורונה. אוכלים חסכונות", הוסיף.

לפיד תקף, "בבניין הזה, בפוליטיקה, הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלמי המיסים. אחרי כל הדיבורים הריקים על "ממשלת חירום" מקימים היום את הממשלה הגדולה ביותר, הבזבזנית ביותר, בתולדות ישראל. 36 שרים, 16 סגני שרים. לזה אתם קוראים ממשלת חירום? 52 משרדים. יש בישראל נכון להיום פחות מ-50 מונשמים מקורונה. יש יותר שרים וסגני שרים ממונשמים".

"תראו איך קמה הממשלה הזאת: אפס אמון בין השותפים. הכל דרך עורכי דין, דיונים בבתי משפט, דריסת חוקי יסוד. אנשים שלא מאמינים אחד לשני לאף מילה – זו לא 'אחדות'. הסכם משפטי בין אינטרסנטים שלא סובלים אחד את השני - זו לא אחדות. אין דבר כזה, לא יכולה להיות - 'ממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. אתה לא יכול שנים על גבי שנים לפצל את עם ישראל, לגרום לחצי אחד לשנוא את החצי השני, ואז להכריז על עצמך כראש ממשלת האחדות", קבע לפיד.