אוהדי בית"ר. יחזרו לטדי?
אוהדי בית"ר. יחזרו לטדי?צילום: פלאש 90

קהל יחזור למגרשים מוקדם מהצפוי? בעוד שבועיים יגיע הרגע לו חיכו המוני אוהדים מכל רחבי הארץ, כשאשר עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל תשוב להתקיים לאחר הקפאה בת חודשיים בשל משבר הקורונה.

הקבוצות שכבר החלו להתאמן באופן מלא תחת הגבלות והנחיות משרד הבריאות, יעלו גם אל כר הדשא בעוד שבועיים לשחק תחת הגבלות שונות ורבות כשגולת הכותרת היא הבידוד הביתי בו ישהו לכל אורך סיומה של העונה כשאלה יצאו מחוץ לביתם למשחקים ואימונים בלבד.

בינתיים, במנהלת הליגות בכדורגל ובקבוצות הליגה השונות מנסים להקל במעט על מצב הרוח והנזק הכלכלי כשבוחנים אפשרות לבקש אישור ממשרד הבריאות להכניס קהל אוהדים למשחקי הקבוצות.

חזרת המשחק כמעט כולו לשגרה, מספר החולים והמונשמים שירד באופן דרסטי כמו גם החזרה של מערכת החינוך בישראל וההודעה של שרת התרבות והספורט היוצאת מירי רגב וראש הממשלה נתניהו כי ב-14 ביוני יסתיימו ההגבלות כולן ואירועי תרבות ישובו להתקיים, הן שנוטעות תקוות רבות אצל מקבלי ההחלטות כי גם כניסת קהל אוהדים תיתכן החל מתאריך זה, גם אם במספר מועט ובהגבלות מסויימות כמו מרחק בין אוהד לאוהד.

על פי יודעי דבר, במנהלת הליגות עמלים על מספר תרחישים בכדי לאפשר כניסת קהל למשחקים, החל מכניסת בני נוער בכפוף לבדיקות חום בכניסה, דרך הכנסת 5,000 אוהדים בלבד באצטדיונים המכילים כמות גדולה של כיסאות ועד הכנסת קהל שאינה מצויה בקבוצות סיכון.

בצעד הראשון מנסים ראשי הכדורגל לאפשר את כניסתם של בני נוער למשחקים כשאלה מוגדרים כמי שנמצאים במצב סיכון נמוך לחלות בנגיף, כאשר התאריך האפשרי לכניסתם ליציעים עומד על 23 ביוני.

על פי יודעי דבר, במשרד הבריאות לא שוללים את האפשרות לאפשר זאת, כאשר שם מחכים לראות מה יהיו ההשלכות של חזרת המשק ומערכת החינוך לשגרה, ורק לקראת סוף החודש יקבלו החלטות בנושא. אמנם הסיכוי להחזרת קהל האוהדים הוא לא גבוה במיוחד בשלב הזה, אבל הכל תלוי כאמור בקצב התחלואה.

במשרד הבריאות כמובן הכחישו את האפשרות כי דבר כזה יקרה אך שם גם אמרו לא מזמן כי החזרה של ספורט לפעילות לא תיתכן בחצי שנה הקרובה, דבר שהופרך במהרה.

אז אחרי שכבר נקבע תאריך לחזרה למשחק, ה-30 במאי, ואחרי שהצליחו לגרום לצה"ל לשחרר שחקנים צעירים לשם סיום העונה ואף פעלו מול ראשי הערים להפתחת ופטירת דמי השימוש במתקני הספורט השונים, האם גם את קהל האוהדים יצליחו ראשי הכדורגל להחזיר למשחקים כנגד כל הציפיות?