ח"כ אופיר סופרערוץ 7

ח"כ אופיר סופר (ימינה) אמר היום (ראשון) במשדר ערוץ 7 מהשבעת הממשלה במשכן כנסת כי מפלגתו תהיה סמן ימני למקרה שתקודם תכנית מדינית שתבקש להקים מדינה פלסטינית.

תחילה בירך ח"כ סופר על הקמת הממשלה. "זה שקמה ממשלה בישראל זה דבר טוב", אמר. "אולי זה קצת מפתיע, אבל בסוף צריכה לקום ממשלה. אנחנו אחרי שלוש מערכות בחירות, אחרי משבר לא פשוט, וצריכים לזוז קדימה".

"יחד עם זאת אין ספק שבגלל הנסיבות האלו הממשלה הזאת הולכת להיות מאוד מאוד מורכבת. ממשלה שאנחנו מתקשים לזהות את הקווים האידיאולוגים שלה ואפילו חוששים שהם יכולים לגלוש למקומות אחרים".

"צריך לומר בכנות ובישרות שבעצם אופן ההתנהלות מול ימינה, מול השותפה הרלוונטית, ואני חושב גם די טבעית, הוא היה כזה שאמר לנו חבר'ה תישארו בחוץ, אני מעדיף להיות בלעדיכם ואם כבר אתם נכנסים אז תהיו פה חלשים ולא משמעותיים ותאכלו את כל הצפרדעים שאתם אולי עוד עלולים לפגוש בדרך".

"אנחנו חושבים שנכון יותר לפעול מתוך הכנסת אבל בצורה חזקה ומשמעותית", הוסיף אופיר סופר. "להגיד את הדברים בצורה ברורה. כשאתה בקואליציה אתה נאלץ להתפשר עם כל מיני דברים ואתה נאלץ לפעמים לסתום את הפה כשלא צריך. אז בא נאמר שעם מה שהציעו לנו, ולא הציעו באמת, עדיף להיות חזקים מצד ימין ולאתגר ולהגיד את הקול האמיתי".

על תפקיד המפלגה באופוזיציה הוא אמר: "אני חושב שהתפקיד הוא להיות סמן ימני, סמן יהודי, סמן כדי לשמור אם חלילה נתגלגל למשהו שהוא לא בדיוק החלת ריבונות אלא קצת מעבר, קרי איזה תכנית מדינית, אז יהיה לנו תפקיד. מישהו בסוף יצטרך להגיד שהמלך הוא עירום".