הרב סלוטקי
הרב סלוטקיצילום: ערוץ 7

בעוד בתי העסק, התחבורה הציבורית, המסעדות ואפילו מתחמי התרבות עסוקים בחזרה לשגרה, בתי הכנסת עדיין סגורים.

הארגון העולמי של בתי הכנסת שלח מכתב למועצה לביטחון לאומי וביקש לשתף אותו בהגיית תוכנית סדורה לחזרה לפעילות בבתי הכנסת.

הרב שמואל סלוטקי, מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת, מסביר כי המשך סגירת בתי הכנסת עלולה להביא למצבים מסוכנים.

"סגירת בתי הכנסת גורמת לא רק לצער, להרגשה של תסכול וחוסר מעש, אלא גם חשש לתקלה חמורה אם המצב לא יבוא לידי פתרון שישלב את המימד הבריאותי התקני וגם את החוויה של בית הכנסת", הוא אומר בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "אנחנו כבר יודעים על בתי כנסת שמתחילים לפעול בחשאי, שזה דבר חמור על פי ההנחיות וגם אלה שלא מתפללים בתוך בית הכנסת אלא בחוץ נתקלים במציאות לא פשוטה ואף מסוכנת של חום כבד שלא כולם יכולים לעמוד בו".

סלוטקי מספר, "כתבנו מכתב ראש המלל מאיר בן שבת כדי שייפגש איתנו כי אנחנו המייצגים הרשמיים של כ-18 אלף בתי כנסת בישראל ומי שלא משוחח איתנו מתעלם מהמתפללים עצמם. יש לנו הרבה מה לתרום בהתנהלות מתוקנת יותרו בחזרה לשיגרה בבתי הכנסת. אנחנו יודעים שהחזרה מורכבת כי הסיכון להידבק בקורונה בחללים סגורים, גבוה יותר מאשר בחללים פתוחים.

''יש בתי כנסת שיוכלו לעמוד בקריטריונים שייקבעו עם המל"ל ויש כאלה שלו, אך המתווה צריך להיבנות יחד איתנו. נצטרך למנות אחראי קורונה בכל בית כנסת כדי שלא כל אחד יעשה כרצונו. אנחנו מוכנים לתרום את חלקנו בעניין, אבל חייבים לדבר על מתווה של פתיחת בתי הכנסת".

"גם אם בסוף נדבר על פיתרון לטווח רחוק יותר, עדיין צריך לעשות את הדברים מתוך שיח שמכבד את מתפללי בתי הכנסת. אנחנו נשמח לתווך ולהסביר למתפללים מדוע עדיין לא חוזרים. בין אם נתקדם ובין אם ההתקדמות תהיה יותר מאוחר, צריך את התיווך הזה. כי אנשים שואלים את עצמם איך ייתכן שחדרי כושר נפתחים ובתי הכנסת עדיין סוגרים. זה לא רק צורך ורצון זה גם יוצר מציאות מסוכנת", מסכם סלוטקי.