ריקודגלים
ריקודגליםצילום: דוברות המשטרה

עמותת עם כלביא, מארגנת ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים, עתרה היום (א') לבג"צ בדרישה לאפשר גם השנה, בהתאמה לכללי הקורונה, לקיים אירוע ביום ירושלים ברחובות העיר.

השנה ביקשה העמותה לקיים את ריקוד הדגלים המסורתי ביום חמישי הקרוב, בהתאם לתקנות הקורונה. על פי הבקשה שהוגשה למשטרת ירושלים, בחלק הראשון של האירוע יעברו בשכונות העיר משאיות עם מוזיקה ומסכי ענק אשר יחלקו דגלים לתושבי העיר וישמחו את תושבי ירושלים ביום חגה.

בנוסף, כשלושת אלפים איש יערכו שרשרת אנושית אשר תגיע ממרכז העיר ירושלים עד רחבת הכותל המערבי, תוך שהשרשת תקיף את כל העיר העתיקה. לבקשת המארגנים, המשתתפים יעמדו עם דגלים ברווחים של כ-2 מטרים אחד מהשני, כשהם עוטים מסכות פנים ושומרים על כל כללי הקורונה.

במסלול השרשרת האנושית תעבור שיירת מכוניות ומשאיות עם המוזיקה והמסכים עד לרחבת הכותל המערבי, שם תתקיים תפילה על פי הכללים הנהוגים ברחבת הכותל בתקופת הקורונה.

בקשת המארגנים שהוגשה למשטרה, לא נענתה, דבר אשר חייב את המארגנים להגיש בג"צ דחוף בעניין, לאור הסמיכות לאירוע. מארגני האירוע בטוחים כי ימצא פתרון אשר יספק את המשטרה ויאפשר את המשך המסורת הנהוגה מידי שנה ביום ירושלים. המארגנים נערכים לבצע רישום של הציבור להשתתפות באירוע השרשרת האנושית.

נזכיר כי מידי שנה צועדים בריקוד הדגלים עשרות אלפי בני אדם ממרכז העיר ירושלים עד לרחבת הכותל המערבי תוך שירה וריקודים ונשיאת דגלי ישראל. הצועדים נכנסים לרחבת הכותל מכל שערי העיר העתיקה בשמחה ובריקודים, שם מתקיימת תפילה והרקדה המונית בהודיה על שחרורה ואיחודה של העיר, בהשתתפות שרים, רבנים ואישי ציבור. בעקבות המצב המיוחד שנוצר מהקורונה הציעו המארגנים למשטרה מתווה מיוחד כאמור, אשר מתחשב בתקופה הייחודית ובאתגריה.

בעתירה שהוגשה ע"י עו"ד נתי רום ועו"ד הלל ברק כתבו העותרים כי בתקופה האחרונה, ראתה המשטרה חשיבות רבה במתן אישור לאירועי מחאה רבים ברחבי הארץ, בהם השתתפו אלפי אנשים.

עוד הזכירו העותרים כי בימים הקרובים צפויות הקלות נוספות לציבור בנושאי הקורונה לרבות פתיחת חופי הרחצה בים והקלות נוספות, כך שקיום האירוע תחת שמירת הכללים אינו צפוי לחרוג מהתקנות המיוחדות בנושא הקורונה.