עו"ד אשר אוחיון פרקליטו של עמירם בן אוליאל לאחר ההרשעה

בית המשפט המחוזי הרשיע הבוקר (שני) את עמירם בן אוליאל בהשלכת בקבוקי התבערה לעבר בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, פיגוע בו נשרפו למוות תינוק בן שנה וחצי והוריו.

אוריין בן אוליאל אשתו של עמירם בן אוליאל, התפרצה במהלך הדיון לעבר הרכב השופטים וקראה לעברם "הכנסתם אדם חף מפשע לכלא. התיק מלא חורים, הרשעתם חף מפשע."

אוריין העידה במהלך המשפט כי בעלה שהה עמה בבית באותו הלילה בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. היא מסרה אליבי כבר במהלך החקירה, והעידה עדות מפורטת בעניין במהלך המשפט.

האירוע הקשה התרחש בחודש יולי 2015 אז הוצת בית בכפר הערבי דומא. באירוע נרצחו התינוק עלי סעד דוואבשה, האב, סעד והאם ריהאם. ילד נוסף של המשפחה נפצע באורח קשה.

לאחר חקירה מאומצת של השב"כ נעצרו עמרם בן אוליאל שהואשם ברצח, הקטין א' וצעירים נוספים. נגד בן אוליאל וא' השתמשו החוקרים במה שמוגדר 'אמצעים מיוחדים'.

עורכי הדין של בן אוליאל וא' ניהלו משפט זוטא שעסק במהימנות של ההודאות שמסרו תחת אותם אמצעים מיוחדים שהופעלו נגדם.

מחאה מחוץ לבית המשפט: "לשחרר את עמירם עכשיו"

בית המשפט קיבל את חלק מהטענות. כל הודאותיו של הקטין א' נפסלו, ובנוגע לבן אוליאל נפסלו חלק מההודאות, אשר ניתנו תחת לחץ האמצעים המיוחדים, אולם הודאות נוספות שמסר לא נפסלו.

בעסקת טיעון שחתמה הפרקליטות עם הקטין שונה סעיף האישום שייחס לו את תכנון הרצח בדומא לסעיף המייחס לו קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני וחברות בארגון טרור, ואילו משפט הרצח נגד בן אוליאל נמשך.

חבריו של בן אוליאל ניהלו בשבועות האחרונים קמפיין תקשורתי בטענה שחקירת הפרשה נוהלה ברשלנות והודאותיו של בן אוליאל חסרות משקל, אולם הקמפיין ככל הנראה לא השפיע על הכרעת הדין ובן אוליאל הורשע הבוקר ברצח.

בשב"כ הגיבו הבוקר באופו חריג להכרעת הדין ומסרו, "שירות הביטחון הכללי רואה בפיגוע טרור זה חציית קו אדום חמור ביותר, ולפיכך הקצה את מירב המשאבים לחקירת הפרשיה ופענוח הפיגוע בו נרצחו 3 מבני משפחת דוואבשה בכפר דומא. הכרעת הדין מהווה אבן דרך חשובה במאבק בטרור היהודי".

"במהלך ההליך המשפטי עמד שב"כ בפני ניסיונות לבצע דה לגיטימציה לפעולותיו במסגרת חקירה זו, ובכלל. שב"כ ימשיך לפעול בהתאם לייעוד, על-פי חוק ובמטרה לשמור על ביטחון המדינה ולסכל טרור, באשר הוא טרור", הוסיפו בשב"כ.

מנכ"ל ארגון חוננו, שמואל (זנגי) מידד, תקף את ההרשעה, "היום הוא יום שחור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, יום שבו בית משפט בישראל נתן את ידיו להרשעת אדם שחפותו זועקת לשמים".

"האמנו שבמדינת ישראל יש ערך לזכויות אדם, שאזרח שעונה באופן קשה ביותר במרתפי השב"כ עד שנאלץ להודות בפשע שלא עשה לא יורשע על סמך הודאות כאלה. הודאות כאלה אינן שוות אפילו לא כקליפת השום. האמנו שבית המשפט לא יעצום את עיניו נוכח הסתירות הרבות שעלו במהלך המשפט לכתב האישום. האמנו, אך התבדינו", הוסיף מידד.