עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: גדעון שרון, לע"מ

שר הכלכלה עמיר פרץ (העבודה) שנכנס לתפקידו היום (שני), הביע סיפוק מכך שמפלגת ימינה לא בקואליציה, והבטיח לקדם ''כלכלה אנושית''.

פרץ אמר בטקס חילופי השרים כי "כוחם של הגורמים שהחזיקו בעמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות הקודמות קטן יותר בקואליציה הנוכחית, וזה נותן לנו סיכוי גדול יותר לקדם את תפיסת הכלכלה האנושית".

"אני נכנס היום למשרד הכלכלה והתעשייה עם תחושה של אחריות רבה. התפקיד שלי הוא לעשות הכל כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית. כלכלה בה כל אזרח יידע שיש תכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו", הוסיף פרץ.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף את פרץ, "'הכלכלה האנושית' שבה מאמין ואותה מקדם שר הכלכלה הנכנס היא עוד רגולציה, עוד חנק, עוד הגבלות. זו כלכלה כושלת בכיסוי אנושי. זאב בעור של כבש.

''בקואליציה הזו יש מספיק אנשים שיעצרו את היוזמות שלך, אם יגיעו, לחנוק את המשק ולהפוך אותו לריכוזי יותר ופחות חופשי", הבטיח קרעי.

ח"כ מתן כהנא (ימינה) תקף את השר פרץ, וכינה את התפיסה שאותה הוא וחבריו מבקשים כעת לקדם בביטוי "סוציאליזם חזירי".

"הסוציאליזם החזירי של חלוקת כספי ציבור לקבוצות לחץ של מקורבי מפא"י חוזר לעמדות מפתח בכלכלה. יום עצוב לכלכלת ישראל", אמר כהנא.