רפי פרץ
רפי פרץצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ההצבעה במרכז הבית היהודי על אישור ההסכם הקואליציוני עם הליכוד וכניסתו של הרב רפי פרץ לממשלה נדחתה מהיום (שני) ליום רביעי, למרות שהרב פרץ כבר הושבע אתמול לשר בממשלה

הישיבה תתקיים ביום רביעי ולשני מוקדי ההצבעה שתוכננו, במשרדי המפלגה בראש העין ובבית הכנסת "שמש ומגן" בשכונת רמות בירושלים, יתווספו מוקדי הצבעה בצפון ובדרום.

בהודעה לחברי המרכז ציין אורבך כי הבהילות בקביעת ההצבעה היום נבעה מלוח הזמנים, "לא יכולנו להתארגן לאישור ההסכם טרם השבעת הממשלה. חשבנו שיהיה נכון לאשר אותו הכי מוקדם שאפשר ולכן קבענו את ההצבעה לאישור, להיום. נזכירכם שאנו נמצאים עדיין תחת מגבלות התכנסות של משרד הבריאות ולכן אין אפשרות לכנס את כל חברי וחברות המרכז ביחד לדיון ולהצבעה גלויה כפי שמחייבת החוקה".

"אנו קשובים לקולות שעלו מהשטח וביקשו שנפתח קלפי גם בצפון וגם בדרום. לכן, אנו נעתרים לבקשה, דוחים את ההצבעה ליום רביעי הקרוב, כ"ו אייר (20/5) בין השעות 16:00-20:00 ומוסיפים קלפי אחת בצפון וקלפי אחת בדרום. במהלך היום, או לכל המאוחר מחר בבוקר, נוציא הזמנה מעודכנת עם כתובת מדוייקת של הקלפיות", הוסיף אורבך.

בהזמנה להצבעה שתוכננה במקור להתקיים היום נאמר, "מכיוון שבעקבות תקנות שעת חרום וצו בריאות העם לא ניתן לערוך כינוסים רבי משתתפים, מצורף ההסכם שנחתם להזמנה זו וחברי המרכז יוכלו להצביע בעד או נגד ההסכם", נאמר בהזמנה.

הצעת יו"ר המפלגה שתעמוד להצבעה היא: "מרכז המפלגה מאשר את הצעת יו"ר המפלגה ומאשר את ההסכם הקואליציוני לכינון ממשלת חירום ואחדות לאומית שנחתם בין סיעת הליכוד וסיעת הבית היהודי".

נזכיר כי על פי חוקת הבית היהודי רק אם 60 אחוזים מחברי המרכז המצביעים יתנגדו להסכם יחשב הדבר כאילו ההסכם לא אושר. ההערכות הן כי הרב פרץ יצליח לגייס את הרוב הדרוש לאישור.