תרגיל במגבלות הקורונה
תרגיל במגבלות הקורונהצילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר נערך תרגיל פינוי פצועים בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, כחלק משיתוף הפעולה עם טייסת 114 ("מובילי הלילה"), בהשתתפות תאג"ד 77, טנ"צ החטיבה (טיפול נמרץ צבאי) ופלוגה ג' של גדוד 101 מחטיבת הצנחנים.

התרחיש הציג היתקלות של כוח על גדר המערכת ברצועת עזה, שהובילה לפציעת לוחמים. מאותו הרגע, על הכוחות היה לעבוד לפי סדר פעולות מדוקדק - לדווח על האירוע, להעניק טיפול רפואי ראשוני ולחבור בזריזות לתאג"ד.

"אנחנו ממשיכים לשפר את הרמה המקצועית של הכוחות בקצה ולדמות מצב של אירוע אמת", מציינת סרן עדן הרוש, קצינת הרפואה של החטיבה הדרומית. "הכוח יידרש לחבור לצוות רפואי, לוודא תפקודם של הלוחמים כמצילי חיים כחלק ממתן מענה ראשוני - עצירת דימומים או חבירה של צוות רפואי למסוק".

בשונה מתרגילים קודמים, בהם נעזרים במסוקי ינשוף, סרן הרוש מסבירה כי בתרגיל שלפנינו השתתפו מסוקי היסעור, שיכולים לפנות יותר פצועים המוגדרים במצב קריטי: "באימון הזה הגבלות הקורונה אומנם לא אפשרו חבירה פיזית למסוק, אך כן הייתה חבירה מלאה בקשר בין הצוות הרפואי לאנשים במסוק".

קצינת הרפואה מוסרת כי החטיבה סיכמה את התרגיל בצורה טובה: "פלוגת הצנחנים, שנמצאת בתעסוקה מבצעית בגזרת החטיבה, הגיבה במהירות, טיפלה בפצועים על פי הסמכויות, דיווחה וחברה לתאג"ד שטיפל בפצועים המדומים ועדכנה את החטיבה בפרטים הנדרשים, עד שלבסוף חבר הכוח למסוק והתרגיל הושלם".

צילום: דובר צה"ל