קבר מרדכי ואסתר
קבר מרדכי ואסתרצילום: צילום מסך

יממה לאחר הדיווח מאיראן על ההצתה המכוונת בקבר מרדכי ואסתר בעיר האמדאן שבאיראן, סוכנות הידיעות הממשלתית באיראן "אירנה" פרסמה אתמול צילומים קשים מהאתר שחולל.

מהתמונות שפרסמו נראים סימנים מובהקים של שריפה ונזק. בנוסף כלי התקשורת הנאמנים למשטר צילמו משלחת מראשי הקהילה היהודית באיראן שהגיע למקום.

בכלי התקשורת המזוהים עם המשטר לא הוזכר כי המקום הוצת אלא נטען כי התחוללה בו שריפה.

מרכז שמעון וויזנטל פרסם גילוי דעת ארוך בו נכתב, "באופן היסטורי, מוסלמים הגנו על אתרים קדושים ליהדות בפרס ובמרוקו אך כל זה השתנה לאחר עליית משטר האייתוללות ונאמניו הטרוריסטים. הצתת האתר הקדוש מזכירה את פשעיהם של הנאצים".

רק לאחרונה טענו גורמים באיראן כי יש להפוך את הקבר לקונסוליה פלסטינית, נקמה על תוכנית המאה, שתוארה על ידי הבסיג' כ"מעשה אכזרי של בגידה". הבסיג', שהיא קבוצה שאכן נאמנה לשלטון הודיעו רשמית בהודעה כי "בקרוב לא תמצאו עוד את הקבר של אסתר. נביס את המשטר הציוני, הגזעני והילדותי, ונהפוך את המקום לקונסוליה פלסטינית".

עם זאת, הרשויות בעיר האמדן הכחישו את הכוונה להקים במקום קונסוליה או פעילות אחרת מכל סוג שהיא. בכלי התקשורת במדינה אותם צוטט עלי מלמיר, מנכ"ל המורשת התרבותית והתיירות של מחוז המדאן, כשהוא מבהיר: "מדובר בנכס לאומי ואין לו קשר להקמת קונסוליה פלשתינית".