פרץ וגלנט
פרץ וגלנטצילום: שלומי כהן -לע"מ

במשרד החינוך בירושלים התקיים בצהריים (שני) טקס חילופי שרים: יואב גלנט נכנס לתפקיד שר החינוך במקומו של הרב רפי פרץ.

״אני נכנס לתפקיד בתחושת שליחות מתוך הרגשה של כובד המשימה והאחריות", אמר גלנט. ''אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל, מכל הדתות ומכל המגזרים. לכל ילד יש זכות לקבל חינוך הולם, לערכים, להשכלה ולהתמודדות עם העידן בו אנו חיים״.

השר התייחס למשבר הקורונה ואמר: ״אני מתכוון להחזיר את מערכת החינוך לעבודה מלאה בכל רחבי מדינת ישראל, על מנת לאפשר להורים לחזור לעבודה ולאפשר למשק לחזור לשגרה״.

גלנט הדגיש את חשיבות החיזוק של המורות והמורות, ״חברה שתדע לטפח את המורות והמורים ואת גאוות היחידה שלהם, היא חברה שתאפשר לתלמידיה להגיע להישגים טובים יותר ועתיד טוב יותר לכולם״.

שר החינוך היוצא, רפי פרץ, אמר בטקס כי "כל ילד וילדה בישראל צריכים לדעת שאין תקרת זכוכית, חובתנו לתת להם את הכלים להצליח ללא קשר להיכן הם נולדו או למי - ככה נבנה חברה מלוכדת, יציבה וערכית יותר. קידמנו את הפרויקטים של צמצום פערים, אך יש עוד עבודה רבה כדי שנגיע לשוויון הזדמנויות לכל אחד ואחת. צמצום פערים זהו האתגר הגדול שעומד היום בפנֵי מדינת ישראל. הפערים הולכים וגדלים ואנו רואים בחינוך אחד הכלים המשמעותיים ביותר לצמצום הפערים האלו".

השר פרץ התייחס גם לתקופת משבר הקורונה ושיבח את צוותי החינוך שעמלו לילות כימים כדי לתת מענה לילדי ישראל בתקופה של משבר ואי ודאות. "בהזדמנות זו אני רוצה לברך אתכם, המורים והמורות, הגננות וכל עובדי ההוראה על המסירות שלכם. אני מאמין בכם ומודה לכל אחד ואחת מכם על ההשקעה האדירה בימים מיוחדים אלו. אתם מהווים דוגמא ומופת לכל תלמידי ותלמידות ישראל", סיכם את דבריו.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בטקס: "אני רוצה לברך את השר הנכנס יואב גלנט על בחירתו להיות השר המופקד על חינוך כל ילדי ישראל בישראל. מהיכרותי איתו, גם בהיותו שר השיכון והבינוי - הוא חדור מטרה, איש של חזון, איש ביצוע מעולה, וברור לי שהוא יצעיד את מערכת החינוך להישגים גדולים, ואני שמח להיות שותף לדרך זו, לצדו.

''אני מאמין שבהנהגתו, יחד עם צוות המשרד, נעמיק את החינוך לזהות יהודית, נרחיב את החינוך למורשת היהדות ולערכי המולדת כאחד ובעזרת השם, נראה ברכה בכל מעשי ידינו", כך פרוש.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי מערכת החינוך בישראל נמצאת בתהליכי תנופה והתחדשות. "אנו מניעים את גלגלי השגרה במוסדות החינוך, מנהלים את אתגרי הקורונה ובאותה עת נערכים לשנת הלימודים הבאה, ובהובלת השר גלנט תדע מערכת החינוך להניח תשתית ראויה של חינוך איכותי, חינוך מתקדם שמעניק לכל תלמידי ישראל הזדמנות שווה להצליח ולשגשג, בכל מצב, ולהתחנך לעולם של המחר".