יהדות התפוצות. אילוסטרציה
יהדות התפוצות. אילוסטרציהצילום מסך

קואליציית העמיות, המונה מאות מנהיגים וראשי ארגונים, פנתה היום (שני) אל חברי הכנסת בבקשה שימנעו את ההחלטה למזג את וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות אל תוך הוועדה לפניות הציבור ולא לאפשר לה לעבוד באופן עצמאי.

בפנייה נכתב כי "הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות, ומימוש חזון קיבוץ גלויות באמצעות עידוד עליה וקליטת העולים החדשים בחברה הישראלית, הם מעמודי התווך של החזון הציוני.. ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות היא ועדה קבועה מוועדות הכנסת, אשר טיפלה בסוגיות ליבה אלו והיוותה פלטפורמה משמעותית להשמעת קולם של יהודי התפוצות ולדיונים על הקשר בינם לבין ממשלת ישראל".

"מדובר במהלך בעייתי ביותר, שעלול לפגוע בקשר עם הקהילות היהודיות בתפוצות ובכך לפגוע במימוש החזון הציוני ובביטחון הלאומי של ישראל, שנשען על איכות הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות", אומרים בקואליציה.

"קואליציית העמיות. קוראת לחברי הכנסת מכלל המפלגות לא לתת יד לביטול הועדה החשובה הזו", לשון הפנייה.

נעמה קלר, סמנכ"לית קבוצת ראות, שיזמה קואליציית העמיות, אומרת כי "הקשר בין ישראל והעם היהודי הוא סוגיה לאומית ראשונה בחשיבותה, הן בשל החזון הציוני של ישראל כבית לאומי לעם היהודי כולו, והן בשל חשיבות הקשר לביטחון הלאומי של ישראל. הסוגיה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי, וכל שנמוך של הטיפול בסוגיה, הפעם בשל שינויים בוועדות הכנסת, מקשה על ישראל לתפקד כבית הלאומי של העם היהודי כולה ומייצר מסר של ריחוק כלפי העם היהודי כולו".