הפורום המבצעי
הפורום המבצעיצילום: דובר צה"ל

מפקדי היחידות המבצעיות של צה"ל, מדרגת סא"ל ומעלה לקחו היום (שני) חלק בפורום מבצעי בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

הכנס, שהתקיים בכ-40 חדרי דיונים שונים ברחבי הארץ, נועד לשם עדכון את הפורום בהערכת המצב על האויב, הפעלת הכוח, פעולות צה"ל בבלימת הקורונה והמשמעויות האסטרטגיות במזרח התיכון.

במהלך האירוע הוצגו עיקרי התובנות מהפעילות המבצעית של צה"ל, לרבות העשייה הענפה והמאמץ האינטנסיבי של כלל גופי של צה"ל, בהם פיקוד העורף, אגף התקשוב, אגף המודיעין ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה - מהתפרצות נגיף הקורונה ולאורך כל התקופה האחרונה.

לצד זאת, עודכנו המשתתפים בתהליכי בניין הכוח לקצה המבצעי. בתום הכנס קיים הרמטכ"ל שיח עם המפקדים.

בין היתר התקיימה סקירות של פעילות צה"ל בימי הקרונה. המושב כלל סקירות ותובנות של פרופ' רן בליצר, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, וראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, אשר עסקו בהתמודדות של צה"ל מול הנגיף, בסיוע למרחב הציבורי ובהבטחת כשירות הצבא. לאלה הצטרף ד"ר נרי הורוביץ, שערך סקירה בנושא המחשבות החברתיות בעידן הקורונה.

לקראת סוף האירוע התקיים שיח פתוח של הרמטכ"ל עם המפקדים. "צה"ל", סיכם רב-אלוף כוכבי, "פעל בחודשים האחרונים בשלושה מישורים - הפעלת כוח אינטנסיבית, התמודדות עם נגיף הקורונה ברמה הלאומית והמשך מימוש תר"ש 'תנופה'. השקט היחסי שאנו מזהים לאורך גבולותינו הוא תוצאה של הפעלת כוח מושכלת. השקט הזה לא נוצר יש מאין - אתם שגורמים לו".

"החובה שלנו כמפקדים היא לזהות מציאות ולהגיב לה בזמן - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים במסגרת תר"ש 'תנופה'", סיכם הרמטכ"ל.