עמית בן יגאל הי"ד
עמית בן יגאל הי"דצילום: ללא קרדיט

המשטרה עצרה תושבת ראשון לציון כבת 41 בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד שנרצח על ידי מחבל בשבוע שעבר במהלך פעילות מבצעית.

היא חשודה כי ביום חמישי שעבר וחיללה את הקבר - המצוי בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

החשודה נלקחה לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה ומחר (שלישי) היא תובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון.

חקירת המשטרה נמשכת.

הבוקר סיפר ברוך בן יגאל, אביו של סמ"ר עמית בן יגאל על השעות הקשות שעברו עליו ברגע שבו נודע לו על חילול קברו של בנו והחשש שמא גופת בנו נחטפה מהקבר.

בראיון לניב רסקין בערוץ 12 הוא סיפר כיצד בעוד בני המשפחה נמצאים בעיצומה של שיחה עם אלוף פיקוד צפון וקצינים נוספים הוכנסה לאלוף הידיעה על שאירע בקברו של הבן.

השיחה הופסקה והאלוף ביקש מהוריו של עמית הי"ד להיכנס לחדר צדדי, שם סופר להם שהקבר חולל. האב מספר כי ההלם בו היה עם קבלת הידיעה היה גדול אף יותר מההלם על קבלת הידיעה על נפילת בנו. באותם רגעים, הוא מספר, מחשבותיו הגיעו לחשש שמא מדובר באירוע ביטחוני והגופה נחטפה מבית העלמין.

לדבריו תחושתו ודאגתו התחזקה כאשר לאורך כל הנסיעה לבית העלמין האלוף שתק ולא ענה לטלפונים. רק כאשר הגיעו לבית העלמין בבאר יעקב פגשו את איש חברא קדישא שטיפל בבנו וסיפר שהוא בדק וראה שאיש לא נגע בגופת הבן.

ברוך ביקש להראות לו את הגופה "כי זה המשך החיים שלי", כלשונו. בקשתו התקבלה וניתנה לו האפשרות לראות את הבן. לבקשתו דופן קברו של עמית ז"ל בבטון באופן מיוחד. האב אמר שוב קדיש ליד הקבר בטרם עזב את המקום.

מאוחר יותר התברר על פי בדיקת מצלמות האבטחה כי מי שביצע את המעשה הוא אישה ככל הנראה מעורערת בנפשה. "מי שעשה מעשה כזה הוא מסכן", אומר האב ומביע רחמים למצבה של אותה אישה שביצעה את החפירה מעל הקבר. "יש בי חמלה אליה כי היא לא בריאה ואני מאחל לה רפואה שלמה".

מפגש של שכול: אמו של אייל יפרח עם אמו של עמית בן יגאלעמותת הכל מהלב