סא"ל אלעד טהורי
סא"ל אלעד טהוריצילום: דובר צה"ל

שבוע ימים אחרי שנחשפה חטיבת השילו״ח (שיטות לחימה חדשות) החדשה, פותח היום (שני) צה"ל מגמה חדשה ל'חדשנות מבצעית'.

סא"ל אלעד טהורי, מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי מסביר לערוץ 7 כי התוכנית שמה לה למטה להביא לפריצת דרך בתחום החדשנות.

"צריך להבין, אנחנו רוצים להביא את הטכנולוגיה הקיימת לשטח. זה לא מספיק שקיימים בשוק הצבאי או האזרחי אמצעים טכנולוגיים רבי יכולת, צריך גם להכיר אותם וגם לדעת להשתמש בהם", אומר טהורי

כדוגמא הוא מביא רעיון פשוט. "אתה נתקל בקיר. אינך יודע שקיים מושג כזה של סולם ולכן אתה מחפש אחר פתרונות איך ללכת מסביב כדי לעבור את הקיר. אילו היית יודע שיש מושג שנקרא סולם היית משתמש בו. כך גם הדברים בצבא. יש טכנולוגיה אבל רובם של מפקדי השטח אינם מכירים אותה וזו מטרתינו במגמה החדשה".

ראש ענף חדשנות בחטיבת השילו"ח, סא"ל מ' מסבירה שתפקידה של חטיבת שילו"ח הוא בין כלל הגורמים, לאפיין את התפיסה בשיתוף עם המכללות וגורמי ההדרכה במכללות.

"אנחנו בהתרגשות גדולה על שיתוף הפעולה שממחיש את החיבור בין הדרג הטקטי ליכולות מעולם הבינה המלאכותית, שבתקווה יביא לאפקטיביות מבצעית גבוהה יותר בשימוש בבינה מלאכותית בהקשר מבצעי טקטי", היא מוסיפה.

המגמה החדשה מוטעמת בימים אלו בקורס מפקדי הפלוגות בצבא, קורס הנמשך שנתיים ובו מקבלים החניכים הכשרה מקפת הן בתחום הצבאי והן בלימודים אזרחיים כאשר הם יוצאים עם תואר ראשון.

"אחד הדברים שיש בצבא זה העומס הרב על המפקדים כשהם בתפקידי שטח", אומר טהורי ומוסיף, "העובדה שהחניכים יושבים ולומדים שנתיים מאפשרת להם להבין, להכיר וללמוד את החדשנות ולהביאה לקצה המבצעי".