קטש חוגג גביע עם שחקניו. בקרוב גם אליפות?
קטש חוגג גביע עם שחקניו. בקרוב גם אליפות?צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

ניצחה את הקורונה. מעטות הן קבוצות ליגת העל בכדורסל שהצליחו להחזיר יותר מ-3 שחקנים זרים לקראת חזרתה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל. מעטות הן הקבוצות שהצליחו לעשות זאת על אף התמודדות כלכלית לא קלה.

הפועל ירושלים עשתה זאת ועשתה זאת בגדול כשהודיעה על חזרתם לארץ של שישה מתוך שבעת שחקניה הזרים ששיחקו במדיה עד להקפאת הליגה ועצירתה בשל התפשטות נגיף הקורונה.

ירושלים שסיפקה את אחת מעונותיה הטובות ביותר בהיסטוריה עד לעצירה בשל נגיף הקורונה, דווקא כשהבעלים העשיר אורי אלון כבר איננו ובעונה רזה יותר מבחינה כלכלית, הצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולהחזיר כמעט את כל סגל השחקנים שלה, זאת על אף ההצעות הרבות שהיו להם בליגות אחרות באירופה והכסף הגדול שהציעו לחלקם לקראת העונה הבאה והחשש מפציעה שתמנע מהם להרוויח זאת.

האחרון שהודיע על חזרתו ארצה הוא ג'ון הולנד. הולנד בן ה-31 הגיע לירושלים לאחר עזיבתו של טרנט לוקט שחזר לארה"ב מסיבות אישיות ותרם בין רגע את חלקו עם 6.7 נקודות ו-4.7 ריבאונדים בליגת העל הישראלית ו-13 נקודות ב-26.3 דקות למשחק במפעל האירופי.

חזרתו של הולנד כאמור היא האחרונה בשרשרת החזרות של שחקני ירושלים, כשקדמו לו ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון, סוליאמן בריימו, עמנואל טרי וטיישון תומאס.

למעשה, מלבד שלווין מאק שככל הנראה לא יחזור, מאמן ירושלים ונבחרת ישראל עודד קטש יהנה מכל סגל השחקנים שלו שלפני פרוץ הקורונה, דבר אשר ממקם את ירושלים כמי שפייבוריטית גמורה לאיים על כל התארים בארץ ובאירופה, כששחקניה כבר מכירים אחד את השני ומתואמים.

נראה כי חוזקה של הפועל שמתהדרת לא פעם בחיבור האיכותי בין השחקנים לבין הקהל והעובדה כי היא רחוקה מרחק קצר מלעשות היסטוריה ואולי לזכות בכל התארים האפשריים - גביע בו כבר זכתה העונה, אליפות הליגה כשגברה על היריבה מכבי ת"א שלוש פעמים העונה וזכיה בליגת האלופות כשתארח את הטורניר באולמה הביתי, הם אלו שעזרו לירושלמים להחזיר את שחקניהם הזרים.