"הקוד החדש הוא המינימום שבמינימום". האוניברסיטה העברית
"הקוד החדש הוא המינימום שבמינימום". האוניברסיטה העבריתצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

מאות סטודנטים חתמו תוך שעות בודדות על עצומת ענק תחת הכותרת: "מחזירים את הביטחון לחיילים בקמפוס".

העצומה, אותה יזמו חברי תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית באה בעקבות סרטון נגד חיילי צה"ל שהופץ על ידי תא הסטודנטים של תנועת חד"ש באוניברסיטה.

מאות הסטודנטים חותמי העצומה פנו במקביל לשר להשכלה גבוהה זאב אלקין (הליכוד) ודרשו כי יתערב מידית במשבר.

"טוב יעשו ראשי האוניברסיטה אם במקום לגמגם על חופש ביטוי, הם ייקחו אחריות ויגנו על זכותם של הסטודנטים לשהות בביטחון במרחב הציבורי", כתבו הסטודנטים.

לדבריהם, "הזכות לביטחון היא זכות בסיסית גם בין כתלי האקדמיה. והחיילים הלומדים באוניברסיטה העברית הם האחרונים שצרכים לסבול. זה הזמן לטפל בפעילי חד"ש המסיתים במלוא חומרת הדין. אנו דורשים מהנהלת האוניברסיטה העברית לסגור את פעילות תא חדש לאלתר".

כפי שפורסם, תא הסטודנטים של תנועת חד"ש הפיץ לאחרונה סרטון נגד חיילי חיל המודיעין הלומדים באוניברסיטה העברית במסגרת "קורס חבצלות" של צה''ל.

בגלי צה''ל דווח כי מפקד הקורס היוקרתי שלח מכתב להורי החיילים בו הסביר כי האבטחה סביב החיילים תתוגבר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תקף בתגובה את הנהלת האוניברסיטה: "חיילים באוניברסיטה במדינת ישראל זקוקים לאבטחה?! מצפה מהשר להשכלה גבוהה זאב אלקין לטפל בזה באופן מיידי ובחומרה".

"חופש ביטוי אינו חופש הסתה ומוסדות אקדמיים שמאפשרים לאבסורדים כאלה להתרחש בתחומם לא ראויים לתקציב מהמדינה. אם צריך (בגלל טרללת בג"ץ) תתקנו את החוק!", הוסיף סמוטריץ'.