פרופס' חננאל הולצר
פרופס' חננאל הולצרצילום: דוברות הדסה

במטרה לסייע לאזרחים רבים שנאלצו להימנע מייעוץ רפואי בתקופת הקורונה קיימו השבוע מומחי בית החולים הדסה ורבני מכון פוע"ה פגישות דיגיטליות אישיות ללא תשלום בנושאי פוריות, הריון ולידה וטהרת המשפחה.

אל אתר האינטרנט המיוחד שהוקם במיוחד לטובת הפגישות המשותפות הגיעו למעלה מ-350 פניות בשבוע אחד בלבד ואף הגיעו פניות מרחבי העולם בין היתר ממומביי, מקסיקו וצרפת.

בחמשת ימי המיזם התקיימו פגישות וירטואליות עם יותר מ-170 זוגות ואף יחידים שנזקקו למענה וייעוץ רפואי והלכתי.

מרים (שם בדוי) שפנתה יחד עם בעלה לפגישת יעוץ סיפרה: "הייעוץ פתח עבורנו כיווני מחשבה חדשים לטיפול והעניק לנו הרבה שקט נפשי, אין בפנינו את המילים להודות על הטוב שעשיתם לנו בתקופה הזאת במאור פנים ובסבלנות אין קץ, הפגישה הזאת חסכה לנו הרבה זמן ואנרגיה"

יוזמי שיתוף הפעולה מסרו כי 50% מהפניות אל המוקד התעסקו בנושאי הפוריות, 25% מהשאלות היו בנושאי אישות והשאר בנושאים של הריון ולידה וטהרת המשפחה, הנתון המעניין הוא מספר הפניות של רווקות אשר ביקשו לשמוע על תהליך של שימור פוריות" מסרו מארגני המיזם.

פרופ' חננאל הולצר מנהל מערך הפוריות בהדסה: "למרות המדיום השונה והמעט מוזר בווידאו ולא פנים אל פנים סדרת הפגישות היתה מוצלחת והוכיחה את הצורך של הציבור בליווי אישי צמוד בתחום הפוריות, השילוב של המומחיות הרפואית יחד עם הליווי ההלכתי והרוחני הביא אותנו להתווית דרך נכונה מבחינת הבירור והטיפול הרפואי עבור הפונים".

פרופ' הולצר הוסיף ואמר כי היה ניכר לראות שהייעוץ סייע רבות לזוגות שקיבלו הדרכה מפורטת על הצד הרפואי והביאולוגי מאחורי התהליכים אותם הם מבקשים לעבור דבר שיעזור להם לעבור את התהליך בצורה רגועה וסבלנית כמה שיותר.

"95% מהאנשים שהגיעו לפגישות הודיעו שהפגישה הועילה להם", סיפר הרב ליאור שגב, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה.

"עבור זוגות העוברים טיפולי פוריות כל עיכוב נחשב בעיניהם כנצח. כשידענו שתהיינה הנחיות לעצירת טיפולי הפוריות בשל התפשטות הנגיף - הבנו היטב שאנו ניתן את כל ההנחיות הפרטניות עבור הזוגות מבחינה הלכתית-רפואית ונהיה אוזן קשבת כדי לעבור את התקופה המורכבת הזו ביחד ובאופן הטוב ביותר, כעת הענקנו לזקוקים לכך את הכלים לתכנן את השיגור לחלל מחדש" סיכם הרב שגב

הרב משה קליין רב המרכז הרפואי הדסה: "גם בימים מורכבים שכאלה החלטנו לא להפסיק את הפעילות של הדסה בתחום רפואה והלכה הכרוכים כאחד משכך שיתפנו פעולה עם טובי הרופאים בהדסה וטובי הרבנים במכון פוע"ה על מנת להגיע למיזם המוצלח שחווינו השבוע"

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "היתה שם כמות גדולה מאוד של פניות שחלקן זו ממש הצלת חיים. נפתח נתיב חדש של סיוע עבור הציבור לגווניו. דוגמא אופיינית לכך היא, זוג שסיפר לנו ששנים הם שוקלים להתייעץ עם מומחים מתחום הפוריות ולא השיגו תעצומות נפש לעשות זאת - הנתיב הזה הנגיש עבורם את הרופא והרב באופן משולב שהתאים להם בדיוק כך. באופן טבעי היעוץ הקשור לפוריותם יעזור להם גם בשלום הבית שהיו כל כך זקוקים לו. הם יצעדו לדרך חדשה ואיתם כל הזוגות שפנו בעזרת השם. תודה רבה להדסה ולידידי הרב קליין על ההשקעה האדירה".

מהדסה וממכון פועה מוסרים כי כל הפניות הרבות שטרם נקבעה עבורם פגישה יקבלו מענה מלא במכון פוע"ה ויופנו במידת הצורך להמשך התייעצות וטיפול אצל מומחה הדסה.