ח"כ קטי שטרית
ח"כ קטי שטריתצילום: חזקי ברוך

בזכות מעורבותם של ח"כ קטי שטרית ושר הבריאות יולי אדלשטיין (הליכוד), יוכלו גם נשים שומרות מצוות הסובלות מאי פריון לשוב אל שגרת טיפולי הפוריות שהופסקו עם פרוץ הקורונה.

חברת הכנסת שטרית פנתה בתחילת השבוע לשר הבריאות בבקשה לבחון את החזרת המפקחות ההלכתיות למכוני הפוריות לאחר שהופסקה עבודתן בשל מגפת הקורונה.

במענה לפנייתה, השיבה היום ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד, כי כניסתן תתאפשר למעבדות בהתאם לשיקול דעתם של מנהלי היחידות.

"אני מודה לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, על הרגישות והאכפתיות במעורבותו בהחזרת המפקחות לטיפולי הפוריות", אמרה שטרית. ''החזרתן מאפשרת לציבור שלם להמשיך בטיפולי הפוריות שהופסקו בשל נגיף הקורונה. זו בשורה של ממש. אני נרגשת ושמחה שחזרנו לשגרה גם בעניין זה. אמשיך ללוות ולעקוב אחר הנושא".

נציין כי עם פרוץ הנגיף הופסקו טיפולי הפוריות בישראל וגם במדינות בעולם. ח"כ קטי שטרית התגייסה להחזירן אך אלו הוחזרו בצורה חלקית שלא אפשרה למרבית הנשים להמשיך בהליך. בעקבות כך פנתה ח"כ שטרית לראש הממשלה במכתב אליו הצטרפו 22 שרות וח"כיות, ומשרד הבריאות החזיר את הטיפולים.

למרות זאת, מטופלות שומרות מצוות לא היו יכולות לשוב אל שגרת הטיפולים כיוון שהוראות משרד הבריאות אסרו על כניסת מפקחות הלכתיות למעבדות מחשש להדבקות בנגיף הקורונה, דבר שעורר בעיות הלכתיות. מרבית הרבנים לא התירו שימוש בזום כחלופה להימצאות מפקחת במקום.

הפיקוח נעשה על ידי מכון פועה ומכון בוני עולם אשר בחסותם נמצאת מפקחת במעבדות המוודאת כי עבודת הקודש הנעשית ע"י האמברלוגים ועובדי המעבדה חפה מטעות אנוש. הדבר אינו נובע מחוסר אמון בצוות המקצועי, אלא מדרישה הלכתית לכך שבהליך תהיה ודאות מרבית. כ-30 נשים בממוצע מדי שבוע מבקשות השגחת מפקחת במעבדות ברחבי הארץ.

כאמור, בזכות מעורבותם של ח"כ שטרית ושר הבריאות, כלל הנשים יוכלו לשוב אל שגרת הטיפולים.