נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

העורך הראשי של ערוץ 7, עוזי ברוך, ועורך אתר 'ליכודניק', אריק זיו , דנו בתוכניתו של שרון גל בשאלה האם ראש הממשלה פעל באופן מכוון כדי להותיר את מפלגת ימינה מחוץ לקואליציה.

אריק זיו גרס שטענות מסוג זה הן 'חוצפה' ועוזי ברוך תהה בתגובה, "ראש הממשלה הבטיח שהוא יכניס את ימינה לקואליציה. זה קרה? רוצים להיות גמדים של ביבי? תפסיקו לרמות את עצמכם".

זיו טען כי הבעיה נעוצה ביו"ר ימינה נפתלי בנט. "לטנגו צריכים שניים. אני חושב שבנט הוא הטיפוס שגורם כל הזמן לחבלות בתוך המחנה, בעיקר במערכת היחסים עם נתניהו. אני חושב שאם איילת שקד היתה מנהלת את המגעים הכל היה נראה אחרת. בנט ריסק את המחנה הלאומי".

ברוך ציין שטענות כאלה עולות מצד הליכודניקים, "משום שנתניהו וגם בליכוד רגילים לזה שהמפד"ל הישנה כולה עסוקה או בשירות הלאומי או במש"קי דת ומשגיחי כשרות. הציבור הזה נמצא בכל מקום. לולא נפתלי בנט נתניהו היה ממשיך להכריז על מדינה פלסטינית, משחרר מחבלים ולא היה עושה רפורמות במערכת המשפט".

זיו הגיב, "הציבור הזה מצביע לנו והם פועלים איתנו. אחת הבעיות שלכם בקו המחשבה היא שבנט רוצה להפוך את המפלגה שלו לליכוד ב'".

עורך ערוץ 7 הזכיר כי "היה הרבה היגיון בתוכניתו של בנט להקים את הימין החדש. בנט ביקש לאסוף או להחזיר את הקולות שבין הציונות הדתית לליכוד וברחו לליברמן, לכחול לבן ולמפלגות אחרות. זה לא צלח. אבל הניסיון הזה היה ראוי".

הוא הדגיש כי לא היתה שום הצעה הגיונית בשבועות האחרונים למפלגת ימינה. "תיק החינוך לא הוצע לימינה אולי תיק חינוך מקוצץ עם אחריות למשפחתונים - הכל ספינים של הליכוד. נתניהו עסק בפירוק ימינה ולא בהכנסתה לקואליציה".

הוא עוד הדגיש כי השקר הגדול הוא גם להשוות את דרישות ימינה לדרישות החרדים שלכאורה "מסתפקים" בשלושה תיקים - "מפת האינטרסים של המפלגות החרדיות שונה לחלוטין. החרדים לא מעוניינים בתפקידי שר. תקציב הישיבות ודחיית חוק הגיוס שווים להם יותר מחמישה שרים. סגני שרים יותר חשובים להם משרים משום שאלה יכולים לטפל בציבור החרדי ולא בכלל החברה הישראלית".