בני גנץ, ראש הממשלה החילופי ושר הביטחון, מעריך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יתחמק ממשפטו שייפתחו בשבוע הבא.

בראיון לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" נשאל גנץ האם יחוקק את פסקת ההתגברות במקרה שבג״ץ יפסול את הסעיף שנותן לנתניהו את התואר של ראש ממשלה חלופי בעוד שנה וחצי. "התשובה היא לא. לא נתגבר על הבג״ץ. אנחנו שם בשביל להישמע לבג״ץ ולהחלטות שלו. לא תהיה פסקת התגברות".

גנץ הסביר מדוע הצטרף לממשלת נתניהו, אחרי שהבטיח לא לשבת בממשלה שראשה נאשם בפלילים. "זה לא היה עיקרון", הוא אומר. "זאת אמירה עקרונית שהיתה נכונה לשעתה, ובכל זאת מדינת ישראל נמצאת בסיטואציה שלא היתה קיימת בה קודם".

"בסיטואציה הקיימת שלא ניצחנו את הבחירות, ובמציאות החירום שהיתה, הייתי צריך לבחור בין להמשיך את האג'נדה של ׳לא ביבי׳ לבין לקדם את האג'נדה של מדינת ישראל, ואני בחרתי לקדם את האג'נדה של מדינת ישראל גם אם בשלב הזה קיפלתי דגל של ׳לא ביבי׳ במובן הפשוט של המילה... לא היה לנו את הכוח הפוליטי לעשות את השינוי שרצינו... הבנתי שאחדות היא הכרח".

גנץ הודף את הביקורת הנוקבת שמתחו עליו חבריו לשעבר לסיעת כחול לבן, ובראשם יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון, שלדבריו לא פסלו על הסף ישיבה באותה ממשלה עם נתניהו.

"ישבנו ימים שלמים, ודיברנו בקוקפיט על כל מיני אפשרויות: נתניהו ראשון, נתניהו שני, בתנאים האלה כן מקובל עלינו, בתנאים האלו לא מקובל עלינו".

זאת אומרת, האפשרות שתלכו לאחדות עם נתניהו עלתה?

"בוודאי! אחד הדברים שהיה לנו חשוב בקוקפיט זה לא להפיל אופציות לחלוטין... בסוף אתה מתרשם שהבחורצ׳יק (יאיר לפיד) עושה את הבחירות שלו. ההחלטה לפרק את כחול לבן היא החלטה של יאיר ובוגי. אני מכבד אותם על בחירתם. אני הנהגתי את כחול לבן. אני לא הייתי חניך תורן של כחול לבן.

''בסוף אני צריך לקבל החלטה, והיא תהיה החלטה קובעת ובמובן הזה אני לא חניך תורן. אני מאוד מעריך את האנשים שבחרו לא להישאר איתי. הם יכולים להשמיץ אותי עד מחרתיים. לא חשבתי שזה יכול להגיד עד רמה כזאת אבל אני לא אלך לשם".

"אני מסתכל על התהליך בכללותו. יש לנו ממשלת אחדות היא ממשלה שוויונית, פריטטית. אנחנו קובעים ביחד את סדרי היום של מדינת ישראל... זאת התוצאה שאני רואה. עם התוצאה הזו אני מאוד שלם.

''השגתי לא מעט בשנה וחצי. אני חושב שאולי השגתי יותר ממה שהשיגו רוב האנשים לפניי בשנה וחצי. ואת זה עושה אחד שלא מבין בפוליטיקה לפי מיטב הפרשנים. 'מנוח פוליטי', כל הביטויים שכבר קיבלתי. ובכל זאת מסתכלים על התוצאות והגעתי למשהו שאנשים לא הגיעו אליו למרות עשרות שנים של עבודה בפוליטיקה... בסופו של דבר עם חצי מהכוח קיבלתי חצי מהממשלה ואני לא חושב שהישגיי מצומצמים".