אזיקים
אזיקיםצילום: istock

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, ממליץ לנקוט בצעדים פיקודיים נגד תובע רישוי עסקים משטרתי, בגין התנהלות והתנהגות שאינם הולמים.

התלונה הוגשה על ידי עורך דין אשר ייצג מועדון לילה שנסגר על ידי המשטרה. לטענת המתלונן, באחד הדיונים בבית המשפט הוא האשים את התובע בכך ששיקר בעבר לבית המשפט.

בתגובה ניגש אליו התובע המשטרתי ולחש באוזנו: "בוא איתי לתחנה לאחר הדיון", תוך שהוא משחק בידיו עם אזיקים, אותם נטל משוטר אחר שהיה באולם.

בהתייחסותו טען התובע, כי התנהל במקצועיות ובהתאם לתפקידו. לעניין האירוע בבית המשפט טען התובע, כי כאשר הוא דיבר במהלך הדיון, צעק לעברו עורך הדין "מי אתה בכלל", מה שבעיניו נתפס כהעלבת עובד ציבור.

בעקבות זאת, ניגש לעורך הדין ולחש באוזנו "האם תבוא אתי לתחנה בסוף הדיון?", על מנת לרמוז על האפשרות שהתובע יגיש תלונה בגין העלבת עובד ציבור, ורק לאחר מכן ביקש אזיקים משוטר אחר שנכח במקום.

הנציב דוד רוזן קבע בהחלטתו שהתלונה מוצדקת וכי התנהגותו של התובע בבית המשפט היא התנהגות פסולה ואסורה בתכלית.

"מדובר במייצג מדינה בערכאות, המופיע מול עורך דין באולם בית משפט, ועושה בכוחו כקצין משטרה על מנת 'להשקיט' או 'ליישר' את עורך הדין המופיע מולו, בדיבור שאינו מתפרש לשני פנים, ומשמעותו ברורה; ומיד לאחר מכן, לגרסת התובע עצמו, נוטל אזיקים לידיו, כמנסה להמחיש ולחדד ב'עקרבים' את דיבורו לעורך הדין, שהעז לדבר נגדו בבית המשפט. כל זאת, במהלך דיון משפטי, כאשר לקוחותיו של עורך הדין חוזים במתרחש מקרוב", אמר השופט דוד רוזן.

בהתאם לסמכותו בחוק, המליץ הנציב למפקד המחוז במשטרה לנקוט בצעדים פיקודיים נגד התובע, שיהא בהם כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.