עליזה בלוך
עליזה בלוךצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בלילה שבין ראשון לשני השבוע, בשעה שתושבי הקריה החרדית הוותיקה בבית שמש נמו את שנתם, נכנסו לעבוד כלי עבודה כבדים מתוך מטרה לרבד את הכבישים הישנים שנסדקו במהלך השנים, ולהעניק לתושבי השכונה כבישים חדשים המשווים לקריה פנים חדשות ורעננות.

מדובר בשלשת הרחובות המהווים יחדיו מעין טבעת המאחדת את כל הקריה החרדית, שנבחרה לעבור ריבוד ושדרוג מחדש, אספלט חדש, וכן תוקנו מפגעים שהתווספו במשך שנים למערכת כבישים זו.

העבודות נעשו מלכתחילה בשעות שבהן רחובות השכונה שקטים, וזאת בכדי לא להפריע למרקם החיים בשכונה המאוכלסת בכ-16 אלף תושבים.

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בימים האחרונים, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך העבירה תקציבי ענק בגובה של 50 מיליון ש"ח. בין היתר מתכוונים בעירייה להתחיל בשיפוץ מאסיבי ורוחבי בשכונת רמת בית שמש א', שיפוץ פארקים וגינות משחקים בכל שכונות העיר, ריבוד וסלילה של הרחובות והצירים המרכזיים בשכונות, חידוש הכניסה לעיר מנחל צאלים וחידוש שביל הגישה לבית העלמין בעיר.

ראש העיר ד"ר בלוך אמרה, "בית שמש צובעת את פניה ונמצאת כולה בתנופת התחדשות גדולה, יחד אנחנו משפצים, מחדשים ומשדרגים את הכבישים, הגינות, המדרכות ואת המרחב הציבורי כולו. דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם, כבישים חדשים מוסיפים כבוד לעיר ולתושביה ומשפרים את איכות החיים. התרגלנו שנים ארוכות לכבישים משובשים, מדרכות הרוסות ופחים שבורים, הסטנדרט הזה הולך ומשתנה במהפכה שאנחנו מובילים".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק שפ"ע שלמה ברילנט אמר כי "אנו מתחילים עתה מסלול חדש של עבודות, מדובר בפרויקטים בהיקפים גדולים, ואין לי ספק שהנראות של בית שמש כולה תשתנה בשנים הקרובות. בית שמש מתרחבת עם שכונות חדשות, אבל במקביל אל לנו לשכוח את השכונות הוותיקות, ולכך חשוב ביותר להשקיע בפרויקטים שכאלו כמו בקריה החרדית ובפרויקטים נוספים שנמצאים בשלבי ביצוע".

מחזיק תיק הנדסה ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה שמעון גולדברג הוסיף כי, "אחת המשימות המרכזיות שלנו מאז תחילת הקדנציה בהובלת ראש העיר ד"ר עליזה בלוך היא קידום ושיפור פני העיר. בשנים הקרובות העיר כולה תעבור מתיחת פנים והתחדשות רבתי, יחד נמשיך לחדש ולחזק את בית שמש כעיר חזקה, מתחדשת ומובילה בכל התחומים".