אריק אשרמן
אריק אשרמןצילום: מלני פידלר, פלאש 90

רכז הביטחון של היישוב עמיחי תובע את הרב אריק אשרמן מארגון 'תורת צדק' בגין פרסום לשון הרע בפוסטים אותם הפיץ ברשתות החברתיות.

בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, מבקש הרבש"צ להורות לאשרמן להסיר את הפרסומים, לשלם לרבש"צ פיצויים על סך 50,000 שקלים ולפרסם התנצלות ראויה.

הפוסטים פורסמו בשבוע שעבר, לאחר עימות בין מתיישבים יהודים לפלסטינים. לטענת המתיישבים פלשו מספר ערבים עם טרקטורים לאדמות חקלאיות מעובדות וביצעו שם חריש משחית. הערבים פגעו ביבול חיטה לפני קצירה ואף דרסו את אחד המתיישבים שניסה לחסום את הטרקטורים בגופו.

לפי כתב התביעה, שעות ספורות לאחר האירוע צייץ אשרמן בחשבון הטוויטר האישי שלו, ופרסם בדף הפייסבוק של עמותת 'תורת צדק' אותה הקים, תמונה של הרבש"צ וטען כי הוביל מתנחלים לתקוף ערבים שעסקו כביכול בחקלאות, ואף סיפק להם גז מדמיע נגד הערבים.

אשרמן פרסם את הפוסט בדף הפייסבוק של העמותה, ולאחר מכן שיתף אותו. הפוסט נכתב בעברית ובאנגלית.

לפי כתב התביעה, מדובר ב"פרסום שקרי לחלוטין, חסר בסיס וחסר קשר למציאות, שכן התובע לא הוביל אחרים לתקוף ולא נכח במקום בזמן החיכוך. התובע הגיע למקום מתוקף תפקידו כרבש"צ עמיחי, זאת רק לאחר שהגיעו למקום כוחות הביטחון ולאחר שהאלימות נסתיימה".

עוד נכתב כי התמונה אותה פרסם אשרמן צולמה לאחר שהאירוע האלים הסתיים ולאחר שכוחות הביטחון הגיעו. בתביעה פורט כי הפרסום הינו "מבזה, משפיל ומצייר את התובע כאדם שמשתמש לרעה בסמכותו כאיש ביטחון".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את הרבש"צ מסר, "ארגוני השמאל נלחמים במתיישבים בין אם בשטח, בין אם ברשת. אנחנו נדרשים לעמוד מול מלחמה לא הוגנת גם כשהיא ברשת. מקווים ומאמינים שאשרמן יתן את הדין על הפרסום השקרי, המסית, המסכן והפוגע, אותו סירב להסיר למרות בקשת התובע והסבריו כי מדובר בפרסום שקרי".

הרב אריק אשרמן טוען בתגובה כי אפשר לרבש"ץ כל הזדמנות לספר את שהיה אך הוא סירב, "הייתי נוכח כאשר ב- 2018, ישראלים הגיעו ועקרו עצים באזור. על אף שהמדינה מכירה באזור כאדמה פרטית פלסטינית פלשו ישראלים וניסו לעבד את האדמה, זרקו אבנים על חיילים, תקפו פלסטינים ופגעו במכוניתו. "ישראלית צולמה מאחלת לי למות", טען. "מצפוני נקי ואני באמת מודה שתהיה לי הזדמנות לחשוף את העוולות, חילול ה' ועבודה זרה שמתחוללת באזור".