שחר אליצור
שחר אליצורצילום: פייסבוק

שחר אליצור, מורה במקצועה, לא מצליחה למצוא עבודה כי היא כבדת שמיעה ונתקלת בתירוצים משונים מצד מנהלים ומנהלות של בתי ספר.

''האמת שזה כבר מציק לי זמן מה, אני יודעת שלאחרים זה מפריע, נו, הדבר ההוא שאלוקים העניק לי, הכבדות שמיעה שלי", כתבה שחר בפוסט בפייסבוק שהפך לוויראלי.

בהתחלה היא הסתירה מקורות החיים שלה את העובדה שהיא כבדת שמיעה. ''כי ידעתי, אני כבר מכירה אנשים שנפגשים עם זה פעם ראשונה. אבל הפעם החלטתי שלא, לא עוד, אני כותבת בקורות חיים שלי שאני כבדת שמיעה ושזה לא מגביל, רק מאתגר. ואף אחד לא חוזר אליי''.

שחר החליטה לעשות ניסוי, ''ביקשתי מחברה שתשלח גם קורות חיים, שנינו למדנו אותו דבר, רק שהיא שומעת ואני כבדת שמיעה. אני שלחתי ראשונה ונענתי בתשובה שהמשרה בדיוק ניתפסה. חברה שלי שלחה קורות חיים בדיוק לאותו מקום אחרי שקיבלתי את התשובה השלילית וראו הפלא! הזמינו אותה לראיון והמשרה פנויה ומחכים רק לה.

''צובט. ממש צובט. למה אני מתעקשת על זה בכלל? אולי שווה לי לחיות מקצבת נכות וזהו? למה לכאוב כול הזמן? אבל אולי זה ישמע קצת קיטשי אחרי החצי שנה הזאת, שכן עבדתי בהוראה וניתקלתי בתלמידות מדהימות שקיבלו אותי והכילו אותי בצורה מדהימה''.

שחר מקווה שהפוסט יסייע לה להגיע לבית הספר המיוחל, ''אולי אי שם מחכים לי תלמידים שאראה להם שהשד לא כל כך נורא''.

הפוסט הוויראלי של שחר הגיע לעיניו של אלי אסקוזידו, ראש המועצה האזורית נחל שורק. ''שחר היא תושבת חדשה בחפץ חיים שסיימה לא מזמן לימודי חינוך מיוחד וספרות ובחצי שנה האחרונה חינכה כיתה באולפנת צביה חפץ חיים", סיפר.

"שחר היתה כבר לקראת סיום סטז' אלא שאז המורה אותה החליפה חזרה מחופשת לידה וכשהיא חיפשה מקום חדש להמשיך בו את השנה האחרונה נתקלה בבעיה.... כי שחר היא כבדת שמיעה ולצערי למרות היכולות המדהימות שלה, ההמלצות החמות עליה מהאולפנה ותחושת השליחות שמובילה אותה יש עדין אנשים ומוסדות שנרתעים מלהעסיק כבדי שמיעה ולכן לא מקבלים אותה".

לדבריו, ''אם היה מדובר על מקרה בודד הייתי אומר שזה רק ההפסד שלהם. אך זה לא כך וזה כואב ומזעזע. כי מעבר לכך שמדובר במורה מעולה עם המלצות יש כאן שיעור חשוב לתלמידים עצמם על קבלת השונה, התמודדות עם קושי, הבנה, סבלנות, יכולת הכלה ועוד המון ערכים שלא תמצאו בספרי הלימוד אך הם חשובים יותר מכל שיעור''.

''שחר יקרה - אנחנו איתך ומקווים לראות אותך עובדת בקרוב במקצוע שאת כל כך אוהבת וטובה בו. ואם יש בין הקוראים מנהל/ת שמחפש/ת לתלמידים מורה לחיים - יש לכם פה המלצה חמה", הוסיף אסקוזידו.