טראמפ ונתניהו בהצגת תכנית המאה
טראמפ ונתניהו בהצגת תכנית המאהצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראשי רשויות ביהודה ושומרון מובילים בימים אלה קו פרגמטי לפיו ההנהגה ביהודה ושומרון צריכה לומר "כן" לתוכנית טראמפ על אף האתגרים שהיא מציבה.

ניר ברטל ראש מועצת אורנית, שי רוזנצווייג ראש מועצת אלפי מנשה, אלי שבירו ראש העיר אריאל. אסף מינצר ראש המועצה באלקנה. חיים מנדל שקד ראש מועצת הר אדר, אריה כהן ראש המועצה מגילות, יוסי אברהמי ראש מועצת גבעת זאב ועודד רביבי ראש המועצה המקומית אפרת אף גיבשו מאמר דעה משותף בנושא.

לקריאת המאמר המלא

במאמר מסבירים ראשי הרשויות מדוע הם תומכים בתוכנית: "תוכנית המאה היא רגע מבחן למנהיגות שבהתיישבות ביהודה ושומרון. ההנהגה היא זו שצריכה לומר כן או לא לביסוס הקיים. ההנהגה היא זו שצריכה להתייצב לפני אנשיה ולומר להם מה ניתן להבטיח באמצעות התוכנית ומה לא, לומר להם מה היא טובת ההתיישבות, מהי טובת המדינה".

לדבריהם, "ההנהגה היא זו שחייבת להתייצב ולומר כי לא נוכל להגשים את החלום כולו כאן ועכשיו אבל בהחלט לצעוד לעברו. שאנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית. שאנחנו רוצים יותר, אבל שאנחנו אומרים כן לתוכנית המאה ורוצים להבטיח ריבונות והחלת החוק הישראלי היכן שאפשר, ומייד".

המאמר משווה את הגישות השונות בתולדות הציונות האם לקבל את חלוקת ארץ ישראל ולהקים מדינה יהודית או לוותר ולהאבק רק על השלם כולו.

עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת ומיוזמי המאמר, הסביר "ההתיישבות התמודדה עם הסכמי אוסלו, עם התנתקות והקפאה. עתה יש קונצנזוס בעם להחיל ריבונות בחלק משמעותי ביהודה ושומרון. באיזה זכות אנחנו יכולים לוותר על זה?". עוד הוסיף רביבי "תוכנית טראמפ היא תעודת ביטוח לקיים, מי שלא יידע לאמץ אותה מסכן את העתיד".