מתקפת האקרים
מתקפת האקריםצילום: iStock

מתקפת סייבר איראנית בוצעה על שרתים של חברת איחסון אתרים בה מאוחסנים מאות אתרי אינטרנט ישראליים.

בין האתרים שנפגעו: אתר איחוד הצלה, אתר יד לאחים, אתר תנועת רגבים, אתרי איגודי הישיבות, אתרי אולפנות וישיבות ואתרים פרטיים רבים.

בכיתוב ששתלו ההאקרים בכל האתרים נכתב (בגרסאות מעט שונות): "הספירה הפוך להרס ישראל נתחל מלפני הרבה זמן".

מחברת upress נמסר, "לקוחות יקרים, היום בשעה מוקדמת זיהנו מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרים רבים שמאוחסנים אצלנו. מדובר במתקפה מכוונת ורחבה של גורמים אנטי ישראליים (איראניים). זיהינו חולשת אבטחה בתוסף וורדפרס שגרמה לפרצה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רשות הסייבר הממשלתית, מבצעים חקירת אבטחה ומטפלים בכל האתרים".

"אנחנו כרגע עובדים בכל המרץ כדי לתקן את נזקי התקיפה בהקדם האפשרי.האתרים שלכם והמידע שלכם מגובים במערכי הגיבוי שלנו ואנחנו פועלים על מנת לטפל בכל האתרים שנפגעו. זה אירוע קשה מאוד ואנחנו מבטיחים שנעבור אותו", הוסיפו.

במערך הסייבר הלאומי מטפלים במתקפה על האתרים. "הנושא מטופל על ידי המערך. אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת", נמסר ממערך הסייבר.

בין האתרים שנפרצו נמצא גם אתר מכון באר אמונה של תנועת אמונה. יו"ר אמונה ליאורה מינקה אמרה בתגובה, "אני שמחה על כך שגם האיראנים מתעניינים בתכנים של מכון באר אמונה. אנחנו סומכים על כך שהאתר ותכניו החשובים ישובו במהרה".