ח"כ משה ארבל, ש"ס
ח"כ משה ארבל, ש"סצילום: ערוץ 7

ח"כ משה ארבל (ש"ס) שיגר הבוקר (חמישי) מכתב לעו"ד אסתר ביסוור מהיחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים בעקבות מכתב היחידה לאתר ערוץ 7.

במכתבו ציין ארבל כי "במכתבך שבסימוכין, מיום 4 במאי, פנית לערוץ 7 בטענה בדבר פרסום סטריאוטיפי בכתבה שכותרתה 'ערבי קיבל דו"ח והצית מבנה בעיריית ירושלים'. פרסום זה לטעמך עלול ליצור דעות קדומות וסטריאוטיפים כלפי החברה הערבית בכללותה ועל כן ביקשת שהאתר יסיר את הפרסום".

"אין ספק כי קיימת חשיבות עליונה בראייתי לפעול למיגור גזענות ממוסדת ובכללה גזענות שביטויה בכלי התקשורת. היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות ממלאת לכן תפקיד חשוב והצלחתה היא הצלחת החברה הישראלית", הוסיף ארבל.

"לאור זאת, אבקש לדעת אם הנחייתכם זו בדבר הכללה ביחס לציבור הערבי חלה אף ביחס לציבור החרדי (וראו להלן מספר כתבות שמתארות שלא לצורך השתייכות שלילית לחברה החרדית). על פניו, לא ברור כיצד ניתן להצדיק מדיניות שונה במקרים אלו וחוששני כי נקיטת מדיניות מפלה של איפה ואיפה תחתור תחת מטרת היחידה ותפגע באפקטיביות פעילותה ובמאבק החשוב והצודק בגזענות", טען ארבל.

נציין כי ארבל צירף קישורים למספר כתבות שבכותרותיהן נכתב בין היתר: "חרדים תקפו חייל וכמעט פגעו בתינוקת", "אכיפת צו הקורונה: מאות חרדים תקפו שוטרים ופקחים של משרד הבריאות".