השר לענייני ירושלים וסגנית ראש העיר מברכיםנדב מלכה

השר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ וסגנית ראש העיר ירושלים חגית משה ברכו את חוגגי יום ירושלים לקראת המועד המיוחד ולקראת ריקוד הדגלים המסורתי, שיתקיים השנה במתכונת קורונה לאחר מאבק משפטי.

ריקוד הדגלים יכלול שיירת רכבים שתסע ברחובות העיר, שרשרת אנושית שתקיף את שערי העיר העתיקה ואירוע מצומצם ברחבת הכותל, הכל לפי ההנחיות הנדרשות.

הרב פרץ וחגית משה פתחו את ברכתם בציון ריקוד הדגלים "ערב טוב ירושלים. חמישים ושלוש שנים שאנחנו חוגגים את איחוד העיר המופלאה, העיר ירושלים. אנחנו חוגגים במסורת מרגשת של ריקוד הדגלים.

חמישים ושלוש שנים של מלחמות, אינתיפאדות, משברים לאומיים ולצערנו עכשיו גם מגיפות, לא עצרו אותנו מלשמוח בשמחתה של ירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו".

עוד הוסיפו "רצינו לברך אתכם, אותנו, תושבי ירושלים ואוהביה בעוד שנים רבות של אור, שמחה והצלחה. ואותנו – עשה אותנו כלי לשליחותך... שתמיד נראה בטוב ירושלים ושנזכה לראות בבניינה. יום ירושלים שמח!".

ריקוד הדגלים יתקיים היום (חמישי) ויכלול מספר אירועים שונים, כדי לעמוד בהנחיות הנדרשות. האירוע הראשון אשר מתאים למשפחות עם ילדים, הוא שיירת הרכבים מחניון טדי דרך רחבי העיר, הכנסת, סביב שערי העתיקה ועד לכותל המערבי. התכנסות בחניון אצטדיון טדי בשעה 17:30, יציאה בשעה 18:15, יחד עם משאיות מוזיקה, שכל הרכבים מעוטרים בדגלי ישראל. זהו אירוע ראשון מסוגו ביום ירושלים, אשר צפוי לשמח את תושבי העיר ולסמל את איחודה של ירושלים.

במקביל, יתקיים אירוע 'השרשרת האנושית' – מחבקים את ירושלים. האירוע מתאים לכולם, נוער, משפחות וילדים, אשר יעמדו החל מכיכר צה"ל סביב מרבית שערי העיר העתיקה כולל שער שכם, עם דגלים ותחת שמירת כל כללי הקורונה. ההתכנסות לשרשרת האנושית תחל בשעה 18:00 בגן טדי, סמוך לבריכת ממילא. יש להירשם באתר "ריקודגלים תש"פ" מראש בכדי להבטיח עמידה בהנחיות.