119 עולים מאתיופיה נחתו בישראלהסוכנות היהודית

119 עולים מאתיופיה נחתו היום (חמישי) בנתב"ג בטיסה מיוחדת של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, בשיתוף עם קרן היסוד ותורמים נוספים מהעולם.

העולים החדשים, ששהו במחנות באתיופיה, הגשימו את חלומם לעלות לישראל ביום ירושלים, שבו גם מצוין יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

עם נחיתתם קיבלו את פניהם למרגלות המטוס שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, בהתאם למגבלות המלאות של משרד הבריאות.

בהמשך היום, יקלטו העולים החדשים בתנאי בידוד ביתי באכסנייה ייעודית שהכינו עבורם בצפון הארץ הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה בסיוע משרד הביטחון, זאת בשל משבר הקורונה המחייב בידוד לכל הנכנסים אל מדינת ישראל.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה: "זו זכות גדולה להתחיל את תפקידי כשרה לעלייה וקליטה בקבלת פניהם של 119 עולים מאתיופיה, שמגיעים לארץ לאחר המתנה ארוכת שנים. עכשיו הם בבית וזה מאד מרגש אותי. אני אדאג לכל צרכיהם כדי להקל עליהם בצעדיהם הראשונים ובהמשך הדרך".

היא הוסיפה, "ברוכים יהיו בדרכם לישראל וברוכים יהיו בחברה הישראלית. השבוע הזה הגיעו גם 111 עולים מאוקראינה ו 41 עולים ממוסקבה. משרד העלייה והקליטה פועל כל העת בעידוד עליה, קליטה ושילוב של העולים מכל רחבי העולם".

אנו נערכים לגל עליה מאסיבי כתוצאה ממשבר הקורונה. אני שמחה על כך שהממשלה תשים דגש על נושא העליה והקליטה ותפעל בנחרצות להגברת העלייה מכל ארצות תבל ולקליטתם המוצלחת של העולים ועל כך שזהו אחד מקווי היסוד של הממשלה החדשה", כך השרה תמנו-שטה.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג אמר: "אבותיכם חלמו על ירושלים והיום אתם מגשימים את החלום. הגעת העולים מאתיופיה בציון יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל היא סגירת מעגל סמלית ומרגשת".

"אני מברך את העולים החדשים שמגיעים לישראל ומגשימים את משאת נפשם של דורות רבים עת חיכו במחנות המעבר באתיופיה. הסוכנות היהודית תמשיך לפעול למען העלאתם לישראל של יתרת בני הקהילה היהודית הממתינים באתיופיה ולשילובם בישראל", הוסיף.

הגעת העולים לישראל מתבצעת בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד ותורמים אוהבי ישראל מרחבי העולם.

מימין לשמאל: יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ושרת העליה והקליטה פנינה תמנו-שטה מ
מימין לשמאל: יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ושרת העליה והקליטה פנינה תמנו-שטה מצילום: שלומי אמסלם