בנט בישיבת מרכז הרביהודה גרובייס

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, השתתף הערב (חמישי) בעצרת המרכזית לציון יום ירושלים שהתקיימה בישיבת מרכז הרב.

''אני ניצב כאן בישיבת מרכז הרב, בית המדרש שמבטא את החיבור המיוחד בין רגשות הקודש וכיסופי גאולה לבניין עדי עד ואני נרגש עד מאוד. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, הנה אנחנו כאן, ודברי נביאי עמנו מתגשמים הלכה למעשה", אמר בנט בפתח דבריו.

הוא סיפר כי ''מהמקום הזה יוצאים אנשי הלכה והוראה, מפקדי צבא ואנשי מעשה, רבנים ודיינים, מנהיגים וגם פוליטיקאים, אנשי ציבור שעוסקים באמונה.

''בית המדרש הזה שאמון על חיבור בין ירושלים של מעלה לירושלים של מטה הוא מגדלור של תורה וציונות בבירת ישראל. עם ישראל שב אל ארצו, אל עירו אל אמונתו. 'מאת ה' הייתה זאת היא נפלאת בעינינו'. כאשר עינינו חוזות בשוב ה' את שיבת ציון לירושלים, אנחנו לא תמיד מבינים את עוצמת הנס וגודל החלום שמוגשם מדי יום''.

בנט פוגש את הרב עמאר בישיבת מרכז הרב
בנט פוגש את הרב עמאר בישיבת מרכז הרבצילום: חיים טויטו

בנט תיאר: ''השכונות הגדולות של ירושלים, המוני עם ישראל, בתי הכנסת המלאים, הישיבות המפוארות והדר מוסדות המדינה ששוכנים בבירה – הכול נראה כל כך מובן מאליו. כאילו כך היה מאז ומתמיד. כאילו הרחובות, הכבישים, הבניינים היו פה מאז ומתמיד''.

''אבל כל רחוב בעיר הזו, וכל סמטה, כל בניין וכל מנוף בנייה, וברוך ה' יש רבים כאלה בעיר הזאת, הם הגשמת חלום של דורות רבים שחלמו ונכספו לאבניה ולעפר של ירושלים''.

לדברי יו"ר ימינה, יום ירושלים מלא בהודאה על ניסים גלויים שזכינו לראות בעינינו, כלשונו. ''זהו יום הודאה והלל על ניסים ונפלאות ושמחת ניצחון של גבורת חיילים ואזרחים שעמדו בגבורה עילאית מול אויבי ישראל''.

בנט הזכיר כי לפני 53 שנה החליט ראש הממשלה דאז לוי אשכול להחיל ריבונות על כל ירושלים, וראש הממשלה לשעבר מנחם בגין החיל ריבונות "ביום אחד" על רמת הגולן.

"כעת צריך להשלים את המלאכה", אמר, ''הערב ראש הממשלה נאם כאן והבטיח לנו תפקידים. אדוני ראש הממשלה, אל תבטיח לנו תיקים, במקום זאת פשוט תחיל את הריבונות על כל ההתיישבות, מחברון ועד אריאל, מבקעת הירדן ועד מעלה אדומים, כפי שהתחייבת בפני עם ישראל.

''ארץ ישראל חשובה מהפוליטיקה. ראש הממשלה—אם תעשה זאת, אנחנו נתמוך בכך מהאופוזיציה.
ההיסטוריה תזכור את מי שיעשה את המעשה'', הוסיף נפתלי בנט.