ריקודגלים תש"פ 2020
ריקודגלים תש"פ 2020צילום: מנדי הכטמן, חיים טויטו

אלפי אנשים השתתפו באירועי יום ירושלים בבירה, שהחליפו את צעדת הדגלים המסורתית המתקיימת מידי שנה סביב חומות העיר העתיקה.

כ-300 רכבים, מלאים במשפחות, השתתפו בשיירת רכבים מיוחדת שיצאה מאיצטדיון טדי לכותל המערבי דרך הכנסת וכל שערי העיר העתיקה.

את השיירה, שהייתה מקושטת כולה בדגלי ישראל, ליוו כל העת משאיות מיוחדות שהשמיעו שירים לכבודה של ירושלים. כמו כן, משאיות מוזיקה נוספות הסתובבו בין שכונות העיר במטרה לשמח את התושבים.

במקביל, מאות אנשים השתתפו בשרשרת אנושית שהקיפה את מרבית שערי העיר העתיקה, בחלק מהמקומות השרשרת אף עמדה על חומות העיר העתיקה. על פי הנחיות משרד הבריאות כל משתתפי השרשרת עמדו במרחק של שני מטרים זה מזה על מנת לשמור על בריאותם.

צפו: השר של ירושלים הצטרף לריקודגלים

את כל האירועים האלו חתם האירוע המרכזי, תפילה חגיגית בכותל המערבי בהשתתפות מאות מתפללים והרבנים הראשיים לישראל, בו הודו המשתתפים על הניסים שהתרחשו ביום זה.

בעמותת 'עם כלביא', המארגנת מידי שנה את ריקוד הדגלים, מציינים כי הם מרוצים מאוד מהצלחתם של האירועים השונים. בעמותה מודים לציבור על כך שהגיע להשתתף באירועים השונים למרות הקורונה ולמרות עומס החום, תוך הקפדה מלאה על הנחיות המשטרה ומשרד הבריאות.

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, שעזרה רבות להצלחת האירוע מסרה: "ריקוד הדגלים הוא המסיבה הכי שווה בעיר מאז 67', מלחמות אינתיפאדות משברים לאומיים ועכשיו גם מגיפות לא עצרו אותנו אף פעם מלשמוח עם ירושלים ביום חגה. גם השנה קיימנו את האירוע, בצורה יצירתית, עם כל מיני שינויים ובכפוף לבג"צ ובעזרת השם לשנה הבאה בירושלים הבנויה".

ריקודגלים תש"פ: מצומצם אך מועצם

צילום: מנדי הכטמן, חיים טויטו