דיסני
דיסניצילום: ISTOCK

ליגת הכדורסל הטובה בעולם לקראת חזרה לפעילות. ב-11 במרץ הופסקה עונת 2019/20 של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, לאחר ששחקנה הצרפתי של יוטה רודי גובר נדבק בנגיף.

היה זה הרגע בו בהלת הנגיף הגיעה גם לארצות הברית באופן פומבי. כעת, קצת מחודשיים אחרי וכשמצב הקורונה באירופה נרגע והפעילות חוזרת אט אט לשגרה, גם בארה"ב מתחילים לעשות זאת.

היום (מוצאי שבת) הודיעה הנהלת ה-NBA כי היא בוחנת את האפשרות לחדש את העונה ולקיים את המשחקים שנותרו עד לסיומה בלא אחר מאשר מתקני הדיסניוורלד שבפלורידה.

זה זמן רב שבכלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי ישנה אפשרות לאירוח המשחקים במתקנים הבינלאומיים, אך דיווחים אלו היו בגדר שמועות בלבד.

מה שבתחילה נראה היה כמו הלצה בלבד מתחיל לקבל אט אט כיוון אמיתי, כשהמתקנים הללו נמצאים תחת הבעלות של רשת התקשורת ESPN, הספונסרית הראשית של ליגת הכדורסל ומלבד אולמות ספורט רבים, במקום ישנם גם מספיק מלונות וחדרי אירוח לארח בהם את כל הקבוצות על כלל אנשיהם מבלי לסכן את בריאותם של אלה ומבלי לבוא במגע עם אנשים מבחוץ.

על פי התכנית, הקבוצות ישובו לאימונים מלאים החל מסוף חודש יוני וכעבור חודש יחזרו אלו להתחרות על הפרקט.

בהודעת ה-NBA נכתב כי "ה-NBA, בשיתוף עם ארגון השחקנים, נמצא בשיחות עם חברת וולט דיסני על האפשרות לחדש את עונת 2019/20 בסוף חודש יולי במתקני דיסניוורלד בפלורידה, לקיום המשחקים, האימונים והאירוח".

"העדיפות הראשונה שלנו ממשיכה להיות שמירה על בריאותם של כל המעורבים, ואנחנו עובדים בשיתוף עם מומחי בריאות ופקידים ממשלתיים על מנת לגבש מדריך שיאפשר לנו התנהלות רפואית מסודרת שתגן על כולם".

כעת עומדת השאלה על המתווה בה תחזור העונה להתקיים - מעבר ישיר לפלייאוף או קיום כל המשחקים שנותרו כמו במתכונת שלפני נגיף הקורונה?

ברחבי העולם כולו מחזיקים אצבעות ומקווים לשובה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, שלחידושה יהיו השלכות רבות על עולם הספורט כולו ועל הכדורסל הבינלאומי בפרט.